تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۹/۱۳ - ۰۶:۲۹ | کد خبر : 4234

دنیای مریخی زنان ونوسی

پرونده‌ای درباره خوب، بد، جلف فمینیسم مجازی مریم عربی اسمش را گذاشته‌اند کلیک‌تیویسم؛ یعنی اکتیویسم با یک کلیک! یعنی در خانه‌ات بنشینی و با یک کلیک به یک فعال حقوق بشر یا حوزه زنان یا هر حوزه پرچالش دیگری تبدیل شوی. این بلایی است که به باور بسیاری از کارشناسان بر سر فمینیست‌ها هم آوار […]

پرونده‌ای درباره خوب، بد، جلف فمینیسم مجازی
مریم عربی

اسمش را گذاشته‌اند کلیک‌تیویسم؛ یعنی اکتیویسم با یک کلیک! یعنی در خانه‌ات بنشینی و با یک کلیک به یک فعال حقوق بشر یا حوزه زنان یا هر حوزه پرچالش دیگری تبدیل شوی. این بلایی است که به باور بسیاری از کارشناسان بر سر فمینیست‌ها هم آوار شده. بسیاری از کمپین‌های دفاع از حقوق زنان حالا با سروصدای بسیار زیاد در فضای مجازی به راه می‌افتد و عده‌ای در گوشه و کنار دنیا برایش سر و دست می‌شکنند و غربی‌ها اظهار نگرانی و تاسف می‌کنند، اما در عمل هیچ نتیجه‌ای در کار نیست؛ هم‌چنان در نقطه صفر؛ انگار روی دوچرخه‌ ثابت با تمام قدرتت رکاب بزنی و یک قدم هم جلوتر نروی. اما این همه تلاش و تقلا واقعا هیچ نتیجه‌ای ندارد؟
عده‌ای هم هستند که می‌گویند کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی وضعیت زنان را در دنیا نه یک پله، بلکه چندین پله ارتقا داده‌اند و اصلا در این حوزه انقلاب کرده‌اند. در ادامه به خوب و بد فمینیسم مجازی و نمونه‌های کارآمد آن نگاهی انداخته‌ایم.

شماره ۷۲۲

برچسب ها:
نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟