تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۴/۰۳ - ۱۶:۳۸ | کد خبر : 322

۶۵ درصد دانشجویان به آینده خود خوشبین نیستند

سید ابوالحسن ریاضی؛ معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در شصت و دومین جسه ساماندهی امور جوانان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیمایشی بین ۷۱ دانشگاه دولتی در دفترمشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان انجام شد که موج اول گزارش این پیمایش در سال گذشته بود. امسال نیز در سطح گسترده‌تری برای شناسایی […]

سید ابوالحسن ریاضی؛ معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در شصت و دومین جسه ساماندهی امور جوانان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیمایشی بین ۷۱ دانشگاه دولتی در دفترمشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان انجام شد که موج اول گزارش این پیمایش در سال گذشته بود. امسال نیز در سطح گسترده‌تری برای شناسایی سیمای زندگی دانشجویان در وزارت علوم انجام شد.
وی ادامه داد: روش کار این پیمایش به صورت خوداظهاری و به شکل نمونه‌گیری متناسب با تعداد دانشجویان بوده است و شناخت وضعیت انجام شده تنها مربوط به آسیب‌ها نیست و در این گزارش نکات مثبتی مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در پیمایش انجام شده؛ سوالاتی از میزان خواب، فعالیت‌های جسمی، مدت زمان اوقات فراغت و مواردی مثل مصرف سیگار و قلیان، انگیزه‌های درسی، علاقه‌مندی به رشته و باورهای دینی و همچنین برخی پرسش‌ها در خصوص خشونت، رفتارهای پر خطر و مصرف مواد مخدر صورت گرفته است، گفت: بالا‌ترین مصرف مواد دخانی در بین دانشجویان مربوط به قلیان بوده و بعد از آن مربوط به سیگار است که با توجه به آسیب‌های جدی این مواد دخانی برنامه‌هایی براساس این گفته‌ها برای کاهش دخانیات با کمک دانشجویان و گروه‌های همیار سلامت تدوین شده است تا حدالامکان مصرف کاهش دهیم.
وی با اشاره به اینکه ۱۷ درصد دانشجویان در دانشگاه‌ها قلیان مصرف می‌کنند و ۱۵ درصد از دانشجویان سیگار می‌کشند، افزود: مصرف قلیان و سیگار در بین دانشجویان کشور بالا‌تر است، اما در دانشجویان دختران براساس ارزیابی‌های سه سال قبل سرعت رشد مصرف قلیان بالا‌تر از پسران و نگران‌کننده است.
ریاضی با اشاره به اینکه بخشی از سوالات پیمایش مربوط به علاقه‌مندی دانشجویان به رشته‌های تحصیلی خود بوده است گفت: خوشبختانه ۷۰ درصد دانشجویان به رشته‌های خود علاقه دارند و تنها ۲۷ درصد به رشته‌های تحصیلی خود علاقه‌مند نیستند.
وی افزود: در ارتباط با باورهای دینی اعداد و ارقام با استاندارد‌ها و ارزیابی‌هایی که سازمان تبلیغات اسلامی انجام داده است یکسان است و بیش از ۹۰ درصد دانشجویان طبق آمار و ارقام به خدا و آخرت اعتقاد دارند و ۸۰ درصد دانشجویان به بجا آوردن نماز اهتمام می‌ورزند.
معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم اظهار کرد: در ارتباط با نگاه آینده و تصویری که دانشجویان ازآینده خود دارند متاسفانه وضعیت مثبتی را شاهد نیستیم و بیشترین نگرانی در خصوص امید به آینده و مباحث شغلی در دانشجویان مطرح است.
وی ادامه داد: ۶۵ درصد دانشجویان به آینده خود خوشبین نیستند و البته این مسئله در دانشجویان سال اول نسبت به دانشجویان سال آخر کمتر است.
ریاضی ادامه داد: پیش‌بینی درس مهارت‌های زندگی با دو واحد درسی در بین گروه دانشگاهی در نظر گرفته شده است که از ترم آینده انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: یافته‌های این پیمایش در خصوص میزان استفاده از اینترنت در دانشجویان نشان می‌دهد که کمتر از ۵ درصد دانشجویان بیش از ۸ ساعت با اینترنت سروکار دارند و در رده‌بندی بیماران قرار می‌گیرند که در این زمینه ما به دنبال دستیابی به سیمای چند وجهی از دانشجویان در سطوح مختلف بوده‌ایم؛ برای اینکه فعالیت‌های جایگزین را تعریف کنیم.
ریاضی ادامه داد: اطلاعات دانشگاهی نشان می‌دهد؛ ۲۳ درصد از دانشجویان هیچ ورزشی نمی‌کنند به همین منظور برای سال آینده ایجاد ۱۰۰ اتاق سلامت با همکاری صندوق رفاه را در دستور کار قرار دادیم که فقرهای حرکتی در این بخش‌ را کاهش دهیم.
.
ایلنا

برچسب ها:
نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟