تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۰۹ - ۰۸:۵۸ | کد خبر : 637

آفرین!ساز خودتان را بزنید!

  محمدعلی مومنی هموطنان عزیز! سلام ما را از رادیوچل تحویل بگیرید. یک سلام جداگانه هم به مردم استان خراسان. این استان با همه جا فرق می‌کند. حالا که دوست دارد استقلال داشته باشد، ما هم سلام جداگانه کردیم که با سلام بقیه نقاط کشور قاطی نشود. از بس همه چیز قر و قاطی شده […]

 

محمدعلی مومنی

هموطنان عزیز!

سلام ما را از رادیوچل تحویل بگیرید. یک سلام جداگانه هم به مردم استان خراسان. این استان با همه جا فرق می‌کند. حالا که دوست دارد استقلال داشته باشد، ما هم سلام جداگانه کردیم که با سلام بقیه نقاط کشور قاطی نشود.

از بس همه چیز قر و قاطی شده بود، ما فکر می‌کردیم موسیقی هم همه جا قابل اجراست.

یک زمان در هر استان یک محصول مشخصی کشت می‌کردند. ولی بعد که همه چیز قاطی پاطی شد، دیگر حتی در یزد هم برنج کشت کردند. همه موز پرورش دادند. همه پرتقال کاشتند و خلاصه خربزه تو خریزه‌ای شد.

ولی وزارت جهاد کشاورزی هر چیزی، هر جایی نمی‌شود کاشت. با این اوصاف وزارت فرهنگ و ارشاد هم بعد از مذاکرت فشرده به همین نتیجه رسید که وزارت کشاورزی رسید. وزیر فرهنگ و ارشاد اعلام کرد هر کاری را هر جایی نباید کرد. اصلا خاک خراسان خوراک خربزه کاری و باغ انگور و پسته است. موسیقی جواب نمی‌دهد جان شما.

معنی حرف آقا جنتی این نیست که کلا در خراسان ساز نزنید. منظور این است که خراسان ساز خودش را بزند.

حالا اجبار که نیست. همه که نباید تار و تنبک بزنند. ما منتظر رونمایی از سازهای جدید در استان هستیم.

رادیو چل .شماره ۶۷۵

کتابفروشی الکترونیک طاقچه

برچسب ها:
نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظرات شما

  1. amin
    10, شهریور, 1395 16:29

    خراسان ما یکی از غنی ترین انواع موسیقی محلی را داراست و در همین دهه های اخیر مهد پرورش بزرگانی مثل استاد شجریان و استاد مشکاتیان و حاج قربان سلیمانی و … بوده است و حالا ببیند به چه روزی افتاده است … میکروفون به جای اینکه دست اینها باشد دست چه کسانی افتاده است !!!! متاسفانه صبر خدا بسیار است !!!!

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟