تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۰۶:۵۵ | کد خبر : 1096

باب دیلن نوبل را سر کار گذاشته است!

فرهنگستان سوئد اعلام کرد که از تلاش برای برقراری ارتباط با باب دیلن دست برداشته است. سارا دانیوس دبیر فرهنگستان دوشنبه در این زمینه گفت:‌ «در حال حاضر ما دیگر کاری انجام نمی‌دهیم. من برای نزدیک‌ترین همکاران او ایمیل فرستادم و به آن‌ها تلفن زدم و پاسخ‌های دوستانه‌ای دریافت کردم. فعلا این کافی است.» از […]

فرهنگستان سوئد اعلام کرد که از تلاش برای برقراری ارتباط با باب دیلن دست برداشته است. سارا دانیوس دبیر فرهنگستان دوشنبه در این زمینه گفت:‌ «در حال حاضر ما دیگر کاری انجام نمی‌دهیم. من برای نزدیک‌ترین همکاران او ایمیل فرستادم و به آن‌ها تلفن زدم و پاسخ‌های دوستانه‌ای دریافت کردم. فعلا این کافی است.»

از زمان اعلام برنده نوبل ادبیات تا این لحظه،‌ باب دیلن سکوت کرده است. او حتی که در کنسرتی که همان شب در لاس‌وگاس برگزار کرد هیچ اشاره‌ای به جایزه نوبل نکرد. او کنسرت خود را با اجرای یکی از آهنگ‌های فرانک سیناترا با نام «چرا سعی می‌کنی الان تغییرم بدی» به پایان رساند.

البته فرهنگستان سوئد نگران به نظر نمی‌رسد. دانیوس در این زمینه گفت:‌ «من به هیچ وجه نگران نیستم. او به زودی واکنش نشان می‌دهد.»

برندگان نوبل هر سال ۱۰ دسامبر به استکهلم دعوت می‌شوند تا جایزه خود را از پادشاه سوئد دریافت و در مراسم اهدای جایزه سخنرانی کنند.

دانیوس در ادامه گفت:‌ «او اگر نخواست، نمی‌آید. در هر صورت این افتخار متعلق به او است.» دیلن ۷۵ ساله که ترانه‌هایش در نسل‌های مختلف هواداران بسیار دارد نخستین ترانه‌سرایی است که نوبل ادبیات می‌گیرد.

اهدای این جایزه به دیلن با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد. بسیاری از نویسندگان و اهالی ادبیات معتقد بودند که آثار او در حد و اندازه دیگر نامزدهای احتمالی این جایزه نیست.

البته سوی دیگر ماجرا هم واکنش لئونارد کوهن به نوبل گرفتن باب دیلن بود که پنج‌شنبه اعلام کرد برای پی‌بردن به بزرگی دیلن لازم نبود به او نوبل بدهند. کوهن گفت:‌ «برای من نوبل دادن دیلن مانند این است که به اورست مدال بدهید چون بلندترین قله جهان است.»

دیلن از سال ۱۹۸۸ به این سو به صورت مدام اقدام به برگزاری تورهای موسیقی کرده است و تور اخیر او در تاریخ ۲۳ نوامبر به پایان می‌رسد پس روز اهدای جایزه نوبل وقت آزاد دارد اما هنوز مشخص نیست که در این مراسم شرکت می‌کند یا خیر.

برچسب ها:
نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟