تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۰۶:۱۰ | کد خبر : 351

برطرف کردن مسائل حقوقی زنان در سال ۹۵

شهیندخت مولاوردی در مورد اقدامات معاونت امور زنان برای تصویب قوانین جدید در حوزه زنان و یا اصلاح قوانین موجود گفت: در سال ۹۵ تمرکز ما بر روی لوایح است و به زودی خبر‌های خوشی در این زمینه در راه است، ما هم پیگیری لوایحی که پیش از این بوده و بعضا از دولت قبل […]

شهیندخت مولاوردی در مورد اقدامات معاونت امور زنان برای تصویب قوانین جدید در حوزه زنان و یا اصلاح قوانین موجود گفت: در سال ۹۵ تمرکز ما بر روی لوایح است و به زودی خبر‌های خوشی در این زمینه در راه است، ما هم پیگیری لوایحی که پیش از این بوده و بعضا از دولت قبل به جای مانده هستیم و هم موضوعات جدید را که بررسی‌ها در موردشان تمام شده است، در قالب لایحه ارائه می‌کنیم.
وی در پاسخ به اینکه این لوایح در چه حوزه‌هایی است، توضیح داد: این موارد بسیار گسترده است، مجموعه‌ای از قوانین شامل قانون مدنی، قانون مجازات اسلامی، قانون حمایت خانواده، آیین دادرسی مدنی و آیین دارسی کیفری مورد بررسی قرار گرفته است و در‌ این زمینه‌ها پیگیری‌هایی را انجام خواهیم داد.
معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه به نتیجه رساندن لوایح حقوقی نیازمند یک روند طولانی است، افزود: حتما در یک سال باقی مانده این مساله باید به نتیجه برسد و امیدواریم که تا پایان تابستان به پیشرفت خوبی در این زمینه برسیم.
مولاوردی در پاسخ به اینکه آیا به تاخیر انداختن ارائه لوایح به دلیل صبر کردن برای آغاز به کار مجلس جدید بوده است یا خیر؟ گفت: شاید این تصور به وجود بیاید، اما اینگونه نیست و از آنجا که بررسی‌های ما چند جانبه بود و موارد مختلف فقهی، حقوقی، اجتماعی و روان‌شناسی را در بر می‌گرفت، زمان ارائه لوایح نیز به طول انجامید.
.
ایلنا

برچسب ها:
نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟