تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۲:۵۱ | کد خبر : 7934

جمع خوش یاران

هر چیزی که باید درباره اپیزود ویژه سریال «فرندز» بدانید مریم عربی برای طرفداران سریال «فرندز»، دردناک‌ترین تصویر قرنطینه شاید تصویر منتشرشده از متیو پری یا همان چندلر بینگ سریال باشد که از قرنطینه خانگی درآمده و با شکم بزرگ و پیراهن نامرتبی که از یک طرف شلوارش بیرون زده، شکار دوربین پاپاراتزی‌ می‌شود. موهای […]

هر چیزی که باید درباره اپیزود ویژه سریال «فرندز» بدانید

مریم عربی

برای طرفداران سریال «فرندز»، دردناک‌ترین تصویر قرنطینه شاید تصویر منتشرشده از متیو پری یا همان چندلر بینگ سریال باشد که از قرنطینه خانگی درآمده و با شکم بزرگ و پیراهن نامرتبی که از یک طرف شلوارش بیرون زده، شکار دوربین پاپاراتزی‌ می‌شود. موهای سفید و صورت رنگ‌پریده و شکسته‌ای دارد و انگار بعد از فرندز نه ۱۶ سال، که ۴۰ سال پیرتر شده. سخت است شخصیت بذله‌گوی جمع دوستان را این‌طور پا‌به‌سن‌گذاشته و ویران ببینی و تصویر شاد و عاقبت‌به‌خیر دوستان در سکانس آخر فصل دهم را فراموش کنی. به این تصویر، صورت شکسته بازیگران زن سریال را هم اضافه کنید که این روزها با هر بار گشتن در اکسپلورر اینستاگرام، چند تایی از آن‌ها به تورتان می‌خورد. با این شرایط چه تصویری عجیب‌تر از آن که جوان‌ها و دوستان شاد و خوش‌پوش دیروز، بعد از بیشتر از یک دهه با چهره‌هایی تازه دوباره دور هم جمع شوند و خاطرات ۱۰ ‌ساله یکی ‌دو نسل را زنده کنند؟
خبر همان چیزی است که طرفداران سریال «فرندز» سال‌ها انتظارش را داشتند؛ ستاره‌های اصلی سریال «فرندز» قرار است بعد از ۱۶ سال از نمایش قسمت آخر این سیتکام محبوب از شبکه ان‌بی‌سی در یک اپیزود ویژه دوباره دور هم جمع شوند. این اپیزود ویژه قرار بود در ماه می ۲۰۲۰ هم‌زمان با آغاز به کار سرویس پخش جدید شبکه اچ‌بی‌اُ منتشر شود، ولی کرونا آمد و همه برنامه‌های سازندگان قسمت جدید را به هم ریخت و ضبط و پخش آن را به تعویق انداخت. ظاهرا قرار است بلافاصله بعد از آرام گرفتن موج کرونا، جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیزا کوردو، مت له‌بلانک، متیو پری و دیوید شوییمر در کالیفرنیا و در همان استودیویی که قسمت‌های اصلی سریال در آن ضبط شده، دوباره دور هم جمع شوند و در یک اپیزود ویژه، از خاطرات سریال حرف بزنند.
ضیافت به سبک فرندزی‌ها
پخش سریال فرندز از سپتامبر سال ۱۹۹۴ شروع شد و در می ۲۰۰۴ بعد از ۱۰ فصل به پایان رسید. در ماه فوریه اعلام شد که طرفداران سریال می‌توانند بازیگران محبوبشان را دوباره کنار هم ببینند. این اپیزود ویژه فیلمنامه ندارد و قرار است به صورت فی‌البداهه ضبط شود. در همان ماه فوریه بازیگران با به‌اشتراک‌گذاری تصویری از خودشان که در سال ۱۹۹۵ به عنوان کاور رولینگ استون استفاده شده بود، حضورشان را در این اپیزود ویژه تایید کردند. ستاره‌های سریال به عنوان تهیه‌کننده اجرایی این اپیزود هم معرفی شده‌اند و طبق اعلام نشریه ورایتی، هر کدام حداقل ۲.۵ میلیون دلار دستمزد خواهند گرفت.
مثل هر محصول تصویری پرطرفدار دیگری، انبوهی از اطلاعات ضد و نقیض درباره اپیزود ویژه تجدید دیدار ستاره‌های «فرندز» منتشر شده. در ماه فوریه، مت له‌بلانک در گفت‌وگو با کلی کلارکسون، مجری سرشناس تلویزیونی، اعلام کرد که این اپیزود فیلم‌برداری شده. در اواسط ماه مارس کاکس به جیمی کیمل گفت که این اپیزود قرار بوده طی دو روز در همان ماه فیلم‌برداری شود، ولی به خاطر کرونا به تعویق افتاده. اما همه بازیگران با هم دیدار داشته‌اند، به جز شوییمر که در آن زمان در نیویورک بوده. در ماه آوریل اعلام شد که عوامل سریال به یک برنده خوش‌شانس اجازه می‌دهند که در زمان ضبط اپیزود به همراه پنج مهمان در استودیو حضور داشته باشد و عواید این کار هم قرار است به فعالیت‌ها برای مبارزه با کرونا اختصاص داده شود. به این ترتیب که طرفداران سریال بابت ورود به استودیو پول اهدا می‌کنند و هر چه پول اهدایی بیشتر باشد، شانس برنده شدن بیشتر می‌شود. برنده خوش‌شانس هم‌چنین به خوردن قهوه همراه با ستاره‌های سریال در کافه مشهور سنترال پرک دعوت می‌شود و همین‌طور تور وی‌آی‌پی بازدید از استودیوی وارنر برادرز در انتظارش خواهد بود.

دوستان دیروز
غریبه‌های امروز
کاکس یا همان مونیکای سریال «فرندز» در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفته: «خیلی هیجان‌انگیز است که قرار است برای اولین بار همه‌مان در یک اتاق دور هم جمع شویم و درباره سریال حرف بزنیم. قرار است حسابی به ما خوش بگذرد. تا حالا چنین کاری نکرده‌ایم و برای هم از خاطرات تجربه خارق‌العاده‌ای که داشتیم، حرف نزده‌ایم.» کاکس توضیح می‌دهد که از زمان پایان سریال تا حالا، بازیگران اصلی فقط دو بار همدیگر را دیده‌اند و ظاهرا دوستی دوستان سریال «فرندز» آن‌قدرها هم که در سریال به نظر می‌آید، در دنیای واقعی عمیق و پایدار از آب درنیامده.
درحالی‌که طرفداران «فرندز» برای تماشای دوباره کاراکترهای محبوبشان کنار هم لحظه‌شماری می‌کنند، سازنده‌ها مدام تاریخ فیلم‌برداری اپیزود تجدید دیدار «فرندز» را عقب می‌اندازند. دیوید شوییمر در این‌باره گفته: «می‌توانم بگویم امیدواریم که این اپیزود را در ماه اوت فیلم‌برداری کنیم، ولی راستش فقط وقتی این کار را می‌کنیم که بی‌خطر باشد.» به گفته شوییمر، دلیل این حساسیت، حضور تماشاگران به صورت زنده در استودیوی ضبط سریال است و تیم سازنده نمی‌خواهد سلامت کسی را به خطر بیندازد.

برچسب ها:
نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟