تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۱/۱۰ - ۰۷:۲۱ | کد خبر : 2531

زنان، مسافران تنها بدون مردان

ما احمق نیستیم. ما درباره سفرِ تنها زیاد فکر کرده‌ایم. بله خطرهایی وجود دارند، اما برای پذیرش آن‌ها آماده‌ایم شمیم شرافت ۱. ما به اندازه کافی نگران خودمان هستیم، نیاز نیست شما برای ما نگران باشید ما احمق نیستیم. ما هم اخبار را نگاه می‌کنیم، داستان‌ها را می‌شنویم و به‌ اندازه شما از مشکلاتی که […]

ما احمق نیستیم. ما درباره سفرِ تنها زیاد فکر کرده‌ایم. بله خطرهایی وجود دارند، اما برای پذیرش آن‌ها آماده‌ایم

شمیم شرافت

۱. ما به اندازه کافی نگران خودمان هستیم، نیاز نیست شما برای ما نگران باشید
ما احمق نیستیم. ما هم اخبار را نگاه می‌کنیم، داستان‌ها را می‌شنویم و به‌ اندازه شما از مشکلاتی که دنیا را فراگرفته آگاهیم. ما هم از خطرات و تهدیدهای بالقوه‌ای که در سفر برایمان وجود دارد، خبر داریم و نیاز نداریم شما به ما یادآوری کنید. یادآوری دائمی خطرات نه‌تنها استرس‌زا و ناراحت‌کننده است، بلکه راستش را بخواهید، کمی آزاردهنده هم هست. ما احمق نیستیم. ما درباره سفرِ تنها زیاد فکر کرده‌ایم. بله خطرهایی وجود دارند، اما ما برای پذیرش آن‌ها آماده‌ایم.
۲. نقدهای شما تنها باعث می‌شود ما بیشتر گرایش به تنها سفرکردن پیدا کنیم
نقشه‌های ما ممکن است برای شما قابل پذیرش نباشد، اما ما این کار را برای شما نمی‌کنیم، برای خودمان انجام می‌دهیم. لطفا به تصمیم ما احترام بگذارید، مگر این‌که حرف مثبت و باارزشی برای گفتن داشته باشید. هرچه افکار منفی‌تان را بیشتر طرح می‌کنید، ما برای این‌که از خانه به بیرون بزنیم، بیشتر ترغیب می‌شویم. ما موجودات سرکشی هستیم.
۳. ما همه گم‌شده یا شکست‌خورده نیستیم
این باور عمومی وجود دارد که سفر تنهایی زنان برای مدت‌ زمان طولانی فرار از چیزی است؛ پایان یک رابطه، مرگ یا تغییری ناگهانی در زندگی که نمی‌توانیم با آن کنار بیاییم و… و به‌جز زنی که قصد سفر کرده تا از چیزی فاصله بگیرد یا استراحت کند (که من دوست دارم به این نکته اشاره ‌کنم که مردان هم این کار را می‌کنند)، بسیاری از ما تنها علاقه به یک ماجراجویی داریم. ما فرصتی را پیدا کرده‌ایم و از آن استفاده کرده‌ایم.
۴. ما همیشه به دنبال عشق نیستیم
با وجود این‌که تصور یافتن عشق زندگی در راه بسیار عاشقانه است، اما دلیل این‌که چرا ما بلیت سفر خریدیم، نیست. بسیاری از زنان مسافر در روابط جدی به سر می‌برند، چه با همسر خود سفر کنند، چه نه. و درباره آن‌هایی از ما که مجرد هستند، ما واقعا این کار را برای خودمان انجام می‌دهیم. پس لطفا فکر بی‌جا نکنید.
۵. ما یک‌شکل نیستیم
چیزی به نام یک زن «الگوی» مسافر وجود ندارد. بعضی از ما ممکن است لوازم ‌آرایش و لباس‌های زیبا به سفر ببریم و برخی هم ممکن است تنها ضروریات را در کیف جا بدهیم. هیچ‌کدام از این‌ها ما را یک مسافر بهتر یا بدتر نمی‌کند. ما هرکدام مدل و علاقه و احساس آرامش خودمان را داریم. و این خوب است، بنابراین ما را به‌خاطر چمدان بزرگمان قضاوت نکنید. شما سرتان به کار خودتان باشد و ما هم کار خودمان را می‌کنیم. اگر کار ما جواب نداد، خودمان یک فکری برایش می‌کنیم. اما ما با خودمان همان‌گونه که هستیم، راحتیم.
۶. ما از کمک شما متشکریم، اما آمده‌ایم تا تجربه کنیم
اکثر ما از اندکی جوان‌مردی قدردانی می‌کنیم. ما تشخیص می‌دهیم که افراد به چه دلیل خوبی می‌کنند. لطفا به ما پند و اندرز هم ندهید. بگذارید خودمان راهمان را پیدا کنیم، ما آماده چالش هستیم.
۷. این داستان ما علیه جهان است و ما آمده‌ایم تا برنده شویم
بسیاری از ما ناچاریم برای تجربه سفرمان مبارزه کنیم. چه خانواده و والدین نگران باشند، چه ترس‌های خود ما. ممکن است کلمات تند یا اشک‌هایی قبل از سفر وجود داشته باشند، اما ما به‌ اندازه کافی کله‌شق هستیم که نگرانی‌ها و ترس‌هایمان را پنهان کنیم و همواره آگاه و هشیاریم و بدترین شرایط را هم در پس‌زمینه ذهن خود در نظر گرفته‌ایم. اما ما این‌جا هستیم تا محدودیت‌ها را بشکنیم. محدودیت‌های خودمان و محدودیت‌های جامعه‌مان را. ما می‌خواهیم ثابت کنیم که قوی و توانا هستیم و می‌توانیم کارهایی را هم که مردان انجام می‌دهند، انجام دهیم. ما می‌خواهیم قهرمان باشیم نه پرنسس، بنابراین اگر کمکی خواستیم، می‌توانید انجام بدهید، اما سر راه ما قرار نگیرید. به ما اجازه بدهید لحظه‌ای برای درخشیدن داشته باشیم.
۸. ما شما را به‌خاطر این‌که مراقب ما هستید، دوست داریم، حتی اگر به آن اعتراف نکنیم
بله درست است، ما مستقل هستیم و هم‌چنین بله ممکن است شما به استقلال و قوت ما جلوی چشممان بخندید، اما بعضی مواقع هم می‌ترسیم. حتی اگر بلند هم نگوییم، ما از این‌که وقتی همه‌ چیز عجیب و غریب می‌شود، جلو می‌آیید، یا زمانی که ما آزار می‌بینیم، قدمی برمی‌دارید، خوشحال می‌شویم. بنابراین چه شما یک مرد مهربان یا یک زن دیگر هستید، از شما ممنونیم که هوای ما را دارید و یکی از دلایلی هستید که ما به‌عنوان زن هنگام سفر در دنیایی که چیزهای بسیاری برای تقدیم کردن به ما دارد، به ما احساس راحتی می‌دهید. شما بخشی از خوبی‌های این جهان هستید که ما قصد داریم آن را با دیگران تقسیمش کنیم.

پی‌نوشت:
این متن از «۸ نکته‌ای که زنانی که تنها سفر می‌کنند می‌خواهند شما بدانید»، نوشته‌ هانا لوگان، ۱۶ می‌۲۰۱۶، برگرفته شده است.

شماره ۷۰۰

برچسب ها:
نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظرات شما

  1. نصیری
    11, فروردین, 1396 06:20

    آرزوی موفقیت و شادکامی برای تمام دختران، همسران و مادران سرزمین مادری ام…

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟