تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۰۶:۰۹ | کد خبر : 2975

معرفی کتاب

عاطفه مشتری بارون درخت‌نشین، نویسنده: ایتالوکالوینو، ترجمه: مهدی سحابی، موسسه انتشارات نگاه، چاپ یازدهم اگر عاشق ایتالیا هستید، می‌توانید با مطالعه به این کشور زیبا سفر کنید و از زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعت اروپا لذت ببرید. رمان «بارون درخت‌نشین» بی‌تردید یکی از شاهکارهای مهم ادبیات جهان است. ایتالو کالوینو با تخیل نیرومند و قلم توانایش برای […]

عاطفه مشتری
بارون درخت‌نشین، نویسنده: ایتالوکالوینو، ترجمه: مهدی سحابی، موسسه انتشارات نگاه، چاپ یازدهم
اگر عاشق ایتالیا هستید، می‌توانید با مطالعه به این کشور زیبا سفر کنید و از زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعت اروپا لذت ببرید. رمان «بارون درخت‌نشین» بی‌تردید یکی از شاهکارهای مهم ادبیات جهان است. ایتالو کالوینو با تخیل نیرومند و قلم توانایش برای ما زندگی یک انسان متفاوت را به تصویر می‌کشد. این کتاب قصه روزهای یک خانواده اشرافی است. پدر خانواده بارون آرمینیوس لاورس دو روندو است. او یک ارباب است. آن‌ها در اومبروزا شهری نزدیک بندر مهم ایتالیا جنووا زندگی می‌کنند و برای معاشرت و ارتباطات خانوادگی مخصوصا برای صرف غذا قوانین سختی دارند. به همین دلیل بعد از این‌که کودکانشان به سن ۱۲سالگی می‌رسیدند، می‌بایست همراه با بزرگ‌ترها بر سر یک میز بنشینند و اگر کوچک‌ترین اشتباهی از آن‌ها سر می‌زد، به‌شدت مجازات می‌شدند. کوزیمو پسر بزرگ‌تر پس از رسیدن به سن مورد نظر نیز باید این قوانین را رعایت می‌کرد. ولی خانواده از جو که پسر کوچک‌ترشان است نیز خواستند همه با هم وعده‌های ناهار و شام را میل کنند. خواهر بزرگ‌ترشان باتیستا شخصیتی عجیب دارد و برای آشپزی دست به پخت غذاهای متفاوتی می‌زند، به‌طوری‌که در هر وعده خانواده را شگفت‌زده می‌کند؛ از پخت حلزون گرفته تا مارمولک و جوجه تیغی… او هر روز برای آشپزی و تهیه مواد غذایی‌اش با تفنگ به شکار می‌رود. کوزیمو و جو هیچ‌وقت علاقه‌ای به خوردن حلزون ندارند. وقتی جو با مخالفت اطرافیان مواجه می‌شود، شروع به خوردن حلزون‌ها می‌کند، ولی کوزیمو ابراز ناراحتی می‌کند. و وقتی با تهدید زندانی شدن مواجه می‌شود، از خانه فرار می‌کند و دیگر هیچ‌وقت به خانه بازنمی‌گردد، و یک زندگی متفاوت را شروع می‌کند. پدر و مادرش و جو سعی می‌کنند او را دوباره به خانه برگردانند. برای پدرش که یک دوک است و از اعتبار زیادی در شهر برخوردار است، بسیار سخت و طاقت‌فرساست که پسر بزرگش که وارث نام و اعتبار و املاک خانواده است، چنین زندگی سخت و طاقت‌فرسایی را انتخاب کند. به‌تدریج کوزیمو به علت زندگی و شخصیت خاصش در سرتاسر اروپا مشهور می‌شود. به‌طوری‌که ناپلئون به دیدنش می‌آید و آرزوی داشتن چنین دنیایی را می‌کند. کوزیمو عاشق مطالعه است، او حتی یکی از دزدان مشهور منطقه به نام جووانی را به مطالعه علاقه‌مند می‌کند. کوزیمو عاشق می‌شود، طعم شکست را نیز می‌چشد، او می‌خواهد دنیا را روشن ببیند. کوزیمو آسمان و درختان را از نزدیک حس می‌کند، به شکار می‌رود، از خاطراتش برای اطرافیانش می‌گوید. با توجه به شخصیت مردم‌گریزش اما باز دوستان زیادی دارد و سعی می‌کند برای بهتر شدن زندگی مردم شهرش تلاش کند.
اگر می‌خواهید راز زندگی اسرارآمیز کوزیمو را بدانید، مطالعه این کتاب بی‌نظیر را از دست ندهید و همراه با قهرمان داستان در طبیعت زندگی کنید و یک تجربه خاص و متفاوت را به دست بیاورید.

شماره ۷۰۶

برچسب ها:
نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟