تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۲۹ - ۰۳:۴۵ | کد خبر : 1620

می‌خواهم در ۱۸ سالگی در بایرن مونیخ بازی کنم

گفت‌وگو با یادگار رستمی، شاگرد اول مهدی مهدوی‌کیا و پدیده آینده فوتبال ایران آرمان روز چنگ شاید نام او را شنیده باشید، شاید هم نه، همان که کی‌روش از دیدن بازی‌اش ذوق کرده و مربیان نام‌دار فوتبال ایران تحسینش کرده‌اند. همان که مهدی مهدوی‌کیا از دل یک روستای دورافتاده در مریوان کشفش کرده و حالا […]

گفت‌وگو با یادگار رستمی، شاگرد اول مهدی مهدوی‌کیا و پدیده آینده فوتبال ایران

آرمان روز چنگ

شاید نام او را شنیده باشید، شاید هم نه، همان که کی‌روش از دیدن بازی‌اش ذوق کرده و مربیان نام‌دار فوتبال ایران تحسینش کرده‌اند. همان که مهدی مهدوی‌کیا از دل یک روستای دورافتاده در مریوان کشفش کرده و حالا همه رویش قیمت میلیاردی می‌گذارند. او را باید نماینده نسل پنجم ایران دانست که حالا در استان کردستان، در روستایی اطراف مریوان، درست مثل یک ستاره فوتبال می‌درخشد و همه دنبالش هستند تا با او قرارداد ببندند. مهدوی‌کیا که با آکادمی کیا، باعث شده تا همه به آینده فوتبال پایه ایران امیداور شوند، با وجود سرمایه‌گذاری‌های اندک و کمبود امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در استان‌های محروم، کلکسیونی از استعدادهای فوتبال ایران را جمع کرده است، آن هم از استان‌هایی که در سطح اول و دوم و حتی سوم کشور هم تیم ندارند. با یادگار رستمی که حالا استعداد ذاتی‌اش دنیا را شگفت‌زده کرده و از دل یک روستا در مریوان به جایی رسیده که بدون شک بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کشف مهدی مهدوی‌کیا و آکادمی کیا محسوب می‌شود، گفت‌وگو کرده‌ایم. تکنیکی، جسور، خارق‌العاده، پرتلاش، منحصربه‌فرد و البته گل‌زن واژه‌هایی است که یادگار رستمی نابغه ۱۲ ساله مریوانی و عضو آکادمی کیا را معرفی می‌کند. بازیکن آینده‌سازی که در تورنمنت‌های مختلف آن‌قدر خوش درخشید که خیلی زود نامش بر سر زبان‌ها افتاد و شهرتی جهانی برای خودش دست‌وپا کرد. به همین دلیل با این فوق ستاره دنیای فوتبال مصاحبه‌ای انجام دهیم که خواندنش خالی از لطف نیست.

از خودت بگو یادگار…
یادگار رستمی هستم، متولد ۱۲ دی‌ماه ۱۳۸۲. در ساوجی یکی از روستاهای اطراف مریوان به دنیا آمدم و هم‌اکنون در تهران عضو تیم آکادمی کیا هستم.
چه شد که به فوتبال علاقه‌مند شدی؟
از بچگی علاقه بسیار زیادی به فوتبال داشتم و تنها سرگرمی من محسوب می‌شد. بازی کردن فوتبال را با دوستانم در زمین‌های خاکی روستا و مدرسه شروع کردم و کم‌کم این علاقه بیشتر از قبل هم شد. تا جایی که بازی‌هایم بیشتر به چشم می‌آمد و باعث شد اکثر معلم‌هایم هم به استعدادم پی ببرند و برای مسابقات من را به مریوان ببرند.
بعد از این‌که به مریوان رفتی، چه اتفاقی برایت افتاد؟
به پیشنهاد یکی از معلم‌هایم که از بازی کردن من خوشش آمده بود، با مدرسه ۲۳ تیر مریوان یک مسابقه برگزار کردیم. مربی مدرسه ۲۳ تیر به نام وریا رستمی چنان از بازی من خوشش آمد که من را به تیم خودش دعوت کرد و به من گفت تو در آینده بازیکن بزرگی خواهی شد و از همه لحاظ از من حمایت می‌کرد و مواظب من بود.
چطور شد که به آکادمی کیا معرفی شدی؟
بعد از این‌که زیر نظر آقای رستمی در مریوان کار کردم، ایشان با پی‌گیری‌هایی که انجام دادند، موفق شدند من و دو نفر دیگر از استان کردستان را به کمپ تیم‌های ملی معرفی کنند و در آن‌جا زیر نظر آقای علی دوستی‌مهر و مهدی مهدوی‌کیا از ما تست گرفتند. بعد از قبولی در این تست ما را به اردوی رامسر بردند و در آن‌جا دو نفر دیگر خط خوردند و از استان کردستان فقط من انتخاب شدم.
نخستین رونمایی از یادگار رستمی مسابقات کوردیال کاپ آلمان بود. کمی در مورد این مسابقات توضیح می‌دهی؟
در تورنمنت آلمان، تیم‌های قدرتمندی ازجمله بایرن مونیخ آلمان، بایرلورکوزن، مونیخ ۱۸۶۰ و آژاکس هلند حضور داشتند. تیم ما با اقتدار به فینال این مسابقات صعود کرد که متاسفانه در پنالتی نتیجه را به حریف واگذار کردیم. در این مسابقات من با ۱۴ گل به‌عنوان ستاره و آقای گل انتخاب شدم.
مهم‌ترین گلی که به ثمر رساندی، به کدام تیم بود؟
در بازی فینال ما تا دقیقه آخر یک بر صفر از حریف خود عقب بودیم که با گل دقایق پایانی‌ام بازی به تساوی کشیده شد. در بازی حذفی هم که موفق شدیم بایرن مونیخ را سه بر صفر شکست بدهیم. من زننده یکی از گل‌های تیمم بودم و یک پنالتی هم گرفتم. بعد با لورکوزن بازی کردیم که مانند بازی با بایرن موفق به گل‌زنی شدم.
بعد از این‌که از این مسابقات به مریوان برگشتی، با استقبال پرشور مردم و جمعی از مسئولین شهر مریوان مواجه شدی. از این‌که مردم این‌گونه به گرمی ازت استقبال می‌کردند، چه حسی داشتی؟
خیلی خوشحال بودم. این اتفاقی بود که برای اولین بار در زندگی‌ام رخ می‌داد و از این‌که توانسته بودم برای شهرستان مریوان یک افتخار بزرگ به دست بیاورم، حس خوبی داشتم.
بعد از آن هم در تورنمنت نروژکاپ شرکت کردی و این‌بار هم درخشیدی…
بله، سه ماه بعد از مسابقات کوردیال به تورنمنت نروژکاپ رفتیم و در آن‌جا هم ۱۱بازی انجام دادیم که به‌تنهایی موفق شدم ۲۸ گل برای تیمم به ثمر برسانم و با اقتدار به فینال این مسابقات هم صعود کنیم. ولی متاسفانه اشتباهات داوری باعث شد در فینال چهار بر یک مغلوب شویم و به نایب قهرمانی دست پیدا کنیم. ضمن این‌که تک گل بازی فینال را هم من به ثمر رساندم.
در تورنمنت ازمیر کاپ ترکیه که به‌خاطر مسائل امنیتی لغو شد، چند بازی انجام دادی؟
ما ۱۱ بازی انجام دادیم که موفق شدم پنج گل را هم به ثمر برسانم.
در آکادمی کیا تمرکز اصلی روی چه چیزهایی است و تا چه حد توانسته به پیشرفتت کمک کند؟
تمرکز اصلی تیم ما بیشتر هم‌دلی و جدی گرفتن تمرینات است. ما درکنار تمرینات منظم به کلاس‌های روان‌شناسی، زبان انگلیسی و ژیمناستیک هم می‌رویم و این کلاس‌ها به حرفه‌ای بودن ما کمک بزرگی می‌کند.
از این‌که در کنار مهدی مهدوی‌کیا هستی، چه حسی داری؟
آقا مهدی از بازیکنان بزرگ ایران است و من خیلی خوشحالم که زیر نظر ایشان و برادرش آقا ‌هادی کار می‌کنم و دوست دارم وقتی بزرگ شدم، مثل آقای مهدوی‌کیا بازیکن بزرگی باشم.
شرایطت در لیگ نونهالان تهران چگونه است؟
خدا را شکر شرایطمان عالی است و با اقتدار در صدر جدول ایستاده‌ایم.
چند گل تا حالا در لیگ استان زده‌ای؟
هشت گل.
فکر می‌کنی تا ۱۰ سال آینده چه اتفاقی برای یادگار رستمی رخ دهد و برنامه‌ات برای آینده چیست؟
من تمام تلاشم را می‌کنم و به موفقیت‌هایم ادامه می‌دهم. ان‌شاءالله خدا هم کمک خواهد کرد و خود آقای مهدوی‌کیا هم گفته‌اند که اگر همین روند را ادامه دهم، در ۱۸ سالگی من را به بایرن مونیخ یا هامبورگ آلمان ببرند تا در آن‌جا بازی کنم. این برنامه من برای آینده است.
دوری از خانه و خانواده در این سن و سال برایت مشکل نیست؟
چرا خب، ولی باید این سختی‌ها را تحمل کرد تا بتوانیم موفق شویم.
دوست داری با کدام‌یک از بازیکنان بزرگ دنیا مقایسه‌ات کنند؟
کریستیانو رونالدو.
چرا؟
همیشه من را با مسی مقایسه می‌کردند، ولی من رونالدو را بیشتر از هر بازیکن دیگری دوست دارم. رونالدو در بین بازیکنان خارجی الگوی من است.
الگویت در فوتبال ایران چه کسی است؟
آقا مهدی مهدوی‌کیا.
در پایان گفت‌وگو، حرف خاصی نداری؟
از همه کسانی که باعث موفقیت من شدند، تشکر می‌کنم. خصوصا پدر و مادر عزیزم و هم‌چنین مربیانم آقای وریا رستمی و برادران مهدوی‌کیا. امیدوارم همه هم‌سن‌وسال‌هایم کنار درس خواندن بتوانند به آن‌چه در زندگی دوست دارند، دست پیدا کنند.

شماره ۶۸۹

نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟