تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۱۷ - ۰۷:۲۵ | کد خبر : 2156

نامه‌ای به حضرت والا!

علیرضا فرخنده‌کیش با سلام خدمت حضرت والا احتراما به استحضار می‌رساند، گروهی از دانش‌آموزان کلاس سوم دبستان فرزانه به مدیریت هنری معلم هنر و پرورشی با طراحی آنیتاو همکاری مونس، زهرا و انوشه، طرحی اولیه پوستر سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد سینمایی کشور را به پیوست تقدیم حضور می‌نمایند. به جنابعالی این اطمینان […]

علیرضا فرخنده‌کیش
با سلام
خدمت حضرت والا
احتراما به استحضار می‌رساند، گروهی از دانش‌آموزان کلاس سوم دبستان فرزانه به مدیریت هنری معلم هنر و پرورشی با طراحی آنیتاو همکاری مونس، زهرا و انوشه، طرحی اولیه پوستر سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد سینمایی کشور را به پیوست تقدیم حضور می‌نمایند.
به جنابعالی این اطمینان داده می‌شود که برای این پوستر، تمامی جوانب حق مالکیت آن رعایت شده و دعوایی بر سر مالکیت آن نخواهد بود.
بنا به تعریفات از خود طراح پوستر و ایده‌پرداز آن این طرح بر مبنای ژست معلم هنر در سر کلاس شکل گرفته است، بر مبنای عکسی از اینترنت و از کلاکت به‌عنوان نماد زیرپوستی سینما در آن استفاده شده است تا همگان بدانند و آگاه باشند این پوستر مربوط به یک جشنواره سینمایی ست.
از دیگر نکات تاکید شده توسط آنیتا برای این پوستر می‌توان به حالت بای بای (خداحافظی) شخص حاضر در پوستر اشاره کرد. البته آنیتا توضیحی بر حضور جوجه زرد رنگ ماشینی بر شانه شخصیت حاضر ارائه ننموده است و امید است همانند آثار ماندگار هنرمند ایتالیایی، داوینچی، سال‌های آتی راز آن برملا شود.
لازم به ذکر است نقاشی حاضر در پوستر کاملا اورجینال و اورژینال بوده و با مداد رنگی استدلر اصل که از پول تو جیبی طراح تهیه شده، کشیده شده است.
امید است تا پوستر مورد پسند حضرت والا قرار گرفته و اندکی به دوستان خارج از حلقه اعتماد شود.
هم‌چنین گروه مذکورآمادگی خود را در دوره قحط الرجال جهت برگزاری هر گونه مراسم افتتاحیه، اختتامیه، عروسی و غیره اعلام می‌دارد.
با سپاس بی‌کران از زحمات شما
معلم پرورشی مدرسه
و اما چند نکته نسبتا جدی:
١- احترام ویژه‌ای برای استاد علی حاتمی قائلیم و اگر مطلبی بیان می‌شود، بر اساس حساسیت بر شخصیت‌های تاریخی کشور است تا از جایگاه و شخصیتشان درست استفاده شود.
٢- بیاییم کارهای تخصصی را به افراد متخصص هر حرفه واگذار کنیم هرچند جز حلقه دوستانمان نباشند و تنها آنان را به مراسم دعوت نکنیم، تا از ایشان امضا زوری بگیریم.
٣- مدیریت به شیوه بده بستانی در کشورمان صورت خوشی ندارد و ما مردم کم‌حافظه و کم‌هوشی نیستیم.
۴- نگذاریم بزرگ‌ترین رویداد سینمایی کشورمان عاملی برای تمسخرمان شود.
۵- بیاییم قبل از رفتن، نام نیکی از خودمان به‌جا بگذاریم و باور کنیم ما به‌عنوان مردم یک سرزمین دلسوز و عاشق کشور و بالخص سینمای آن هستیم.
۶- انسان‌ها با هر طبقه و تخصصی در جایگاه خود می‌توانند محترم باشند، اما عدالت محترم تر است.

پانویس:
چند کلامی از استاد قباد شیوا یکی از برجسته‌ترین اساتید گرافیک و طراح کشور، پوستر آبکی و خراب است، چراکه به متخصصین داده نمی‌شود.
مردم این چهره‌ها را می‌شناسند و می‌توانست با طرحی ساده کار را پیش برد و باقی کار هم با نوشته‌ای متناسب انجام می‌شد و از طرف دیگر کلاکت نماد خرج شده برای سینماست و دیگر کسی مفهوم سینما را با کلاکت نشان نمی‌دهد. این پوستر (سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر) جشنواره نیست و پوستر باید حس جشنواره را به مخاطبش منتقل کند و برای استفاده در دیگر فضاهای تبلیغاتی جشنواره مناسب باشد که در این پوستر چنین چیزی نمی‌بینم.

شماره ۶۹۶

نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟