تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۲۳ - ۰۷:۴۷ | کد خبر : 1069

پیام تبریک ظریف به دبیر کل جدید سازمان ملل متحد

 وزیر امور خارجه کشورمان روز پنجشنبه طی پیامی که توسط «غلامعلی خوشرو» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به دفتر «آنتونیو گوترس» دبیرکل جدید این سازمان ارسال شد، انتخاب وی به این مقام را تبریک گفت. دکتر ظریف در این پیام، با اشاره به تجارب و سوابق گوترس در سطح ملی و بین […]

 وزیر امور خارجه کشورمان روز پنجشنبه طی پیامی که توسط «غلامعلی خوشرو» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به دفتر «آنتونیو گوترس» دبیرکل جدید این سازمان ارسال شد، انتخاب وی به این مقام را تبریک گفت.
دکتر ظریف در این پیام، با اشاره به تجارب و سوابق گوترس در سطح ملی و بین المللی، وی را واجد شرایط ترین گزینه برای قرار گرفتن در راس سازمان ملل متحد دانسته است.
گوترس از سال ۱۹۹۵ تا سال ۲۰۰۲ نخست وزیر پرتغال بود و پس از آن به مدت ده سال سرپرستی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل را به عهده داشت.
وزیر خارجه کشورمان همچنین در پیام تبریک خود خواهان مبارزه سازمان ملل متحد با افراطی گری خشن و ایفای نقش موثر و کارآمد این سازمان در یافتن راه حلهای مسالمت آمیز و برآمده از خواست مردم در یمن و سوریه شده است.
ظریف به ثمررسیدن برجام را مایه افزایش امید در منطقه برشمرده و از گوترس خواسته است تا به اجرای کامل برجام و پایبندی کامل همه طرف های این توافقنامه، به تعهدات خود کمک کرده و آن را پیگیری نماید.
برچسب ها:
نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟