تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۸/۰۴ - ۰۵:۱۱ | کد خبر : 1167

کتابفروشی ناصر خسرو

عاطفه مشتری؛ از اعضای باشگاه کتاب وقتی که یکی از کتاب‌هایی را که استادم آقای چرم‌شیر به من معرفی کرد، در کتاب‌فروشی‌ها پیدا نکردم و او آدرس قدیمی‌ترین کتاب‌فروشی در همدان را به من داد، من بسیار ناراحت شدم، چراکه خودم تا به حال اطلاعی از این کتاب‌فروشی به این خوبی نداشتم. روزی که برای […]

عاطفه مشتری؛ از اعضای باشگاه کتاب

وقتی که یکی از کتاب‌هایی را که استادم آقای چرم‌شیر به من معرفی کرد، در کتاب‌فروشی‌ها پیدا نکردم و او آدرس قدیمی‌ترین کتاب‌فروشی در همدان را به من داد، من بسیار ناراحت شدم، چراکه خودم تا به حال اطلاعی از این کتاب‌فروشی به این خوبی نداشتم. روزی که برای خرید کتاب به سمت مغازه رفتم و از پشت ویترین نگاهی به کتاب‌ها انداختم، گرما و صمیمیتی را که این موجودات کاغذی دوست‌داشتنی در کنار هم در این مغازه قدیمی داشتند، احساس کردم؛ قفسه‌هایی که تا سقف پر از کتاب است برای زندگی ما انسان‌ها.
آقای بهرادفر، صاحب کتاب‌فروشی ناصرخسرو است. او همواره با لبخند به استقبال مشتریانش می‌رود و با خواندن شعرها و راهنمایی‌هایش برای معرفی کتاب‌ها آدمی را به مطالعه کتاب تشویق می‌کند. بعد از این‌که از مغازه خارج شدم، متوجه شدم حتی در این روزگار که میزان مطالعه در کشور ما پایین آمده است، اگر رهگذری برحسب حس کنجکاوی‌اش هم وارد کتاب‌فروشی ناصرخسرو بشود، بدون شک با این همه مهربانی که در آقای بهرادفر و کتاب‌هایش می‌بیند، به مطالعه علاقه‌مند می‌شود. آقای محمدعلی بهرادفر، متولد سال ۱۳۱۲ است و از سال ۱۳۳۳ تا به امروز به شغل دوست‌داشتنی کتاب‌فروشی مشغول است. او خود صاحب انتشارات رایین همدان است که تابه‌حال ۱۶کتاب منتشر کرده و به‌تازگی کتاب بسیار خواندنی و جذاب «محله کورها» را که داستان‌های کوتاه نویسندگان آلمانی زبان است، چاپ کرده. من از این به بعد تصمیم گرفتم برای خرید کتاب‌هایم به این مغازه دوست‌داشتنی بروم و از دیدن قفسه‌های کتاب و دنیاهایی که در این کتاب‌فروشی هست، بیشتر لذت ببرم.

شماره ۶۸۲

برچسب ها: ,
نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟