تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۰۷:۲۰ | کد خبر : 1913

کهکشانی بودند، کهکشانی‌تر شدند

ماه به ماه با بهترین تیم سال ۲۰۱۶ سال ۲۰۱۶ هم به پایان رسید و یک صفحه دیگر از تاریخ پرافتخار رئال مادرید رقم خورد. سالی که به تعبیر رونالدو سالی رویایی بود. به‌طور کلی رئال مادرید در این سال سه جام بین‌المللی را فتح کرد و رکوردی بی‌نظیر از نظر شکست‌ناپذیری را همراه زیدان […]

ماه به ماه با بهترین تیم سال ۲۰۱۶

سال ۲۰۱۶ هم به پایان رسید و یک صفحه دیگر از تاریخ پرافتخار رئال مادرید رقم خورد. سالی که به تعبیر رونالدو سالی رویایی بود. به‌طور کلی رئال مادرید در این سال سه جام بین‌المللی را فتح کرد و رکوردی بی‌نظیر از نظر شکست‌ناپذیری را همراه زیدان ثبت کرد. هم‌چنین بازیکنان رئال هم جدا از رئال سال موفقی را داشتند که مهم‌ترین آن قهرمانی کریستیانو رونالدو در یورو به همراه پرتغال بود. در این گزارش اتفاقات ماه به ماه رئال مادرید در سال ۲۰۱۶ را بررسی می‌کنیم.

سروش جهان راد

ژانویه/ ماه تغییر
اولین ماه سال ۲۰۱۶ برای رئالی‌ها با تغییری بزرگ آغاز شد، پس از تساوی رئال مادرید بنیتز در مقابل والنسیا در مستایا مدیران رئال تصمیم به اخراج مربی اسپانیایی گرفتند و زین‌الدین زیدان اسطوره فرانسوی را جایگزین او کردند؛ تغییری که می‌توان آن را مهم‌ترین عامل موفقیت رئال در سال ۲۰۱۶ دانست. مربی فرانسوی کار خود را با پنج تایی کردن دپورتیوو لاکرونیا آغاز کرد و سپس با پنج تایی کردن خیخون کار خود را ادامه داد. زیدان در این ماه عملکرد خوبی داشت و فقط تساوی مقابل رئال بتیس کمی عجیب به نظر می‌رسید.

فوریه/ ماه تزلزل و شکنندگی
ماه فوریه ماه تزلزل زیدان در لالیگا بود. در این ماه رئال مادرید مقابل مالاگا متوقف شد و در برنابئو به اتلتیکو مادرید باخت تا زیدان لالیگا را تمام‌شده بداند. اما با شروع دور حذفی چمپیونزلیگ و فتح استادیو المپیکوی شهر رم روحی تازه در رئال مادرید زیدان دمیده شد.

مارس/ رئال از خواب زمستانی بیدار می‌شود
ماه مارس ماه قدرت‌نمایی رئال زیدان بود. در این ماه رئال علاوه بر شکست رم در برنابئو با هفت‌تایی کردن سلتا و چهارتایی کردن سه‌ویا نشان داد که پس از مدت‌ها کاملا آماده و سرحال است. رئال مادرید در مارس تمامی بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر گذاشت.

آوریل/ معجزه‌های کریستیانو رونالدو
ماه آوریل با معجزات کریستیانو رونالدو گره خورده است. در این ماه در یک ال‌کلاسیکوی دیدنی با درخشش کریستیانو رونالدو در دقایق پایانی زیدان اولین ال کلاسیکویش را فتح کرد، هم‌چنین در دور برگشت بازی با ولفسبورگ در چمپیونزلیگ با هتریک رونالدو در برنابئو رئال مادرید موفق شد به دور بعد لیگ قهرمانان اروپا راه یابد، اگرچه مصدومیت رونالدو در اواخر این ماه کام رئالی‌ها را تلخ کرد.

می/ یازدهمی برای
ماه می خاطره‌انگیزترین ماه سال ۲۰۱۶ بود. رئال مادرید در این ماه با عبور از منچسترسیتی در نیمه‌نهایی به فینال چمپیونزلیگ و جدال سنتی با اتلتیکو مادرید رسید. در فینال باز هم راموس گل زد، اما با گل‌زنی کاراسکو بازی به وقت‌های اضافه و پنالتی کشیده شد و رونالدو با نواختن پنالتی قهرمانی رئال مادرید یازدهمی را به ارمغان آورد تا زیدان مزد تلاش‌های بی‌وقفه‌اش را بگیرد. هم‌چنین در این ماه لالیگا به پایان رسید و رئال فقط با یک امتیاز کمتر نسبت به بارسلونا لالیگا را واگذار کرد.

ژوئن/ آغاز یورو با درخشش کهکشانی‌ها
در این ماه یورو ۲۰۱۶ آغاز شد که بازیکنان رئال مادرید در تیم‌های خود درخشیدند، مخصوصا گرت بیل در ولز که در هر سه بازی مرحله گروهی تیمش گل‌زنی کرد و رونالدو هم در بازی آخر تیمش مقابل مجارستان خوش درخشید و تیمش را به مرحله حذفی رقابت‌ها رساند.

ژوییه/ کریستیانو بر بام اروپا
در این ماه یورو ۲۰۱۶ وارد مراحل حذفی و پایانی شد که می‌توان یکی از زیباترین بازی‌ها برای رئالی‌ها را جدال گرت بیل و رونالدو در نیمه‌نهایی دانست که درنهایت با درخشش ستاره پرتغالی فینال میان فرانسه و پرتغال برگزار شد که رونالدو با وجود مصدوم شدن در فینال با گل‌زنی در وقت‌های اضافه توانست اولین جام ملی دوران فوتبال خود را بالای سر ببرد و پس از رده باشگاهی در رده ملی نیز بر بام اروپا قرار بگیرد.

اوت/ فتح قله‌ای دیگر برای رئال
در این ماه رئال مادرید با پشت سر گذاشتن تمرینات پیش‌فصل و بازی‌های دوستانه خود با آمادگی کامل فصل را آغاز کرد و موفق شد در اولین بازی سه‌ویا را در فینال سوپر جام اروپا با معجزه‌ای دیگر از سرخیو راموس شکست دهد و باز هم بر بام اروپا قرار بگیرد تا زیزو دومین جام خود همراه با رئال مادرید را فتح کرده باشد. هم‌چنین در این ماه فصل جدید لالیگا استارت خورد که رئال مادرید با غلبه بر سوسیداد و سلتا لیگ را هم مقتدرانه آغاز کرد.

سپتامبر/ پاییزی زرد برای رئالی‌ها
این ماه عجیب‌ترین ماه فعالیت زیدان در رئال بود. رئال مادرید در این ماه مقابل هر تیم زردپوشی که قرار گرفت، متوقف شد تا شک و تردید‌ها علیه زیدان برانگیخته شود. هم‌چنین در این ماه کریستیانو به‌تازگی از مصدومیت برگشته بود و عملکرد جالبی نداشت، تا انتقادات علیه او نیز برانگیخته شوند.

اکتبر/ بازگشت به مسیر اصلی
در ماه اکتبر رئال مادرید زیدان به مسیر درست بازگشت و به جز بازی با ایبار تمامی بازی‌های خود را با پیروزی‌هایی خوب پشت سر گذاشت. هم‌چنین رونالدو در این ماه مقابل آلاوز هتریک کرد و در بازی‌های ملی نیز درخشید تا منتقدان خود را ساکت کند.

نوامبر/ زیدان در اوج
ماه نوامبر ماه اوج‌گیری زیدان بود رئال مادرید در این ماه اتلتیکو مادرید را در کالدرون در هم کوبید و رونالدو هتریکی به یاد ماندنی انجام داد تا نشان دهد کاملا استحقاق توپ طلای ۲۰۱۶ را دارد. تنها بازی عجیب این ماه تساوی سه بر سه مقابل لژیا ورشو در چمپیونزلیگ بود. هم‌چنین در این ماه دور اول کوپا دل ری برای رئال به اتمام رسید که در مجموع با نتیجه ۱۳ بر دو از سد کولترال لئونسا عبور کرد.

دسامبر/ رئال مادرید همچنان می‌تازد
آخرین ماه سال ۲۰۱۶ هم به بهترین شکل ممکن برای رئالی‌ها سپری شد. در ال کلاسیکوی اوایل این ماه رئال موفق شد بارسا را با معجزه راموس در نئوکمپ متوقف کند و با شش امتیاز اختلاف در صدر قرار بگیرد، هم‌چنین با دوم شدن در گروه در لیگ قهرمانان قرعه مناسب ناپولی برای رئال عاید شد و رونالدو هم موفق به فتح چهارمین توپ طلایش و چندین و چند جوایز فردی از نشریات مختلف شد و در پایان این ماه هم رئال مادرید با درخشش رونالدو در جام باشگاه‌های جهان موفق شد سومین جام خود در سال ۲۰۱۶ را نیز بدست آورد و سالی تاریخی و فراموش‌نشدنی را رقم بزند.

شماره ۶۹۲

 

نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟