تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۳/۱۸ - ۱۰:۱۷ | کد خبر : 277

اجرای حکم شلاق کارگران معدن پیگیری شود

محسن سرخو در تذکر پیش از دستور خود در دویست و شصت و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به صدور حکم شلاق برای کارگران معدن طلای تکاب واقع در آذربایجان غربی این واقعه را بی‌سابقه خواند و گفت: این اتفاق تمام محافل اجتماعی و جامعه کارگری ما را در بهت فرو برد. وی […]

محسن سرخو در تذکر پیش از دستور خود در دویست و شصت و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به صدور حکم شلاق برای کارگران معدن طلای تکاب واقع در آذربایجان غربی این واقعه را بی‌سابقه خواند و گفت: این اتفاق تمام محافل اجتماعی و جامعه کارگری ما را در بهت فرو برد.
وی ادامه داد: این کارگران که تنها خواسته صنفی خود را مطرح کرده بودند با حکم قضایی محکوم به شلاق شدند، حکمی که در سال ۹۴ صادر شد و درسال ۹۵ به اجرا رسید.
سرخو با بیان اینکه وزارت تعاون در اقدامی مثبت مدیرکل کار استان را برکنار کرد، گفت: براساس قانون، رسیدگی به امور صنفی طبق قانون کار که قانونی مادر است؛ برعهده ادارات کل کار است.
وی با اشاره به اینکه کار این افراد در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور است، خاطرنشان کرد: این افراد در معدن طلایی به کار مشغولند که طلای آن برای صاحب کار و کار سخت آن برای کارگران است و این اسف‌بار است که تن رنجور آنان را به شلاق دهند.
سرخو از ریاست قوه قضائیه و وزیر کشور تقاضا کرد افرادی را مشخص کنند تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهند تا این اقدام التیامی بر تن رنجور این کارگران شلاق خورده و نیز تضمینی بر عدم وقوع این اتفاقات در کشور باشد.
رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران بر لزوم پیگیری جدی این اتفاق تاکید کرد.
.
ایلنا
عکس از خبرگزاری مهر

نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟