تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۱۳ - ۰۷:۲۷ | کد خبر : 976

بهتر از برد پیت کجا پیدا می‌کنی؟!

فاضل ترکمن درست در زمانی که قابلیت‌هام به کمال رسیده بود و می‌توانستم در همین سن و با همین قد و قواره به دلیل محرومیت‌های فراوان مادی، فرزندخوانده‌ آنجلینا جولی بشوم، بختم دوباره ترکمون زد و خبر آمد که آنجلینا جولی دارد از برد پیت جدا می‌شود! این هم آخرین امید من به زندگی که […]

فاضل ترکمن

درست در زمانی که قابلیت‌هام به کمال رسیده بود و می‌توانستم در همین سن و با همین قد و قواره به دلیل محرومیت‌های فراوان مادی، فرزندخوانده‌ آنجلینا جولی بشوم، بختم دوباره ترکمون زد و خبر آمد که آنجلینا جولی دارد از برد پیت جدا می‌شود! این هم آخرین امید من به زندگی که ناامید شد! حالا هی بیایند بررسی بکنند که چرا درصد امید به زندگی در جوانان ایرانی کم است! ریشه این قضیه هم که خوشبختانه در غرب بیرون زد! در خانه آقای برد پیت! حالا خوشبختانه خانم جولی اعلام کرده پای نفر سومی درمیان نیست! اصلا اگر خلاف این بود، آدم تعجب می‌کرد! مثلا برد پیت کجا می‌خواهد بهتر از آنجلینا جولی پیدا کند؟! یا برعکس… آنجلینا جولی کجا می‌خواهد بهتر از برد پیت پیدا کند؟! کجا می‌خواهید بهتر از همدیگر پیدا کنید؟! خوشگل و خوش‌تیپ و پول‌دار! واقعا دیگه مرسی! اَه! واجب شدید! البته خانم جولی اول توضیح داد که این جدایی بابت مصالح خانوادگی است و بعد دوباره دلش طاقت نیاورد توضیح داد که این جدایی بابت بدرفتاری برد با پسر ۱۵ ‌ساله‌اش بوده! باور کنید کاری به مسائل مردسالاری و پدرسالاری و این‌ها ندارم‌ها! اما خب که چی؟! خانم جولی بیایند ببینند ما داریم با چه پدرهایی در ایران سَر می‌کنیم! یعنی چه که بدرفتاری کرده! خب! پدرشه! خلقش تنگ بوده! مثلا چی‌کار کرده؟! نهایتش یک سیلی زده! که همان هم نزده والا! اگر زده بود که الان دادگاهی شده بود و زندان می‌رفت! آن‌جا که مثل این‌جا نیست! ما این‌جا با سیلی صورت خودمان را سرخ می‌کنیم! آن‌جا بابت یک سیلی ناقابل از برد پیت طلاق می‌گیرند! تازه گفتم که! اصلا سیلی در کار نبوده! فعلا فقط نوشتند بدرفتاری! احتمالا برد درنهایت به پسرش گفته: «اوه! شت!» و خانم جولی گفته: «اوه! مای گاد!» و بعد به این نتیجه رسید که برد نمی‌تواند همسر و پدر خوبی برای ادامه زندگی باشد! خدا واقعا از این مامان‌های جوجولی! نصیب آدمیزاد کند! البته در ایران برخلاف پدرها، مادرهای خوبی داریم معمولا! مادرهای ایرانی مهربان و صبور و قانع و دلسوزند و در عزیز بودن آن‌ها همین بس که می‌توانند پدران ایرانی را تحمل کنند! اما به‌هرحال آدم حسودی‌اش می‌شود! مادر من حتی اگر بخواهد هم نمی‌تواند دربرابر بدرفتاری پدر من با این‌جانب چندان مخالفت کند! یا مثلا بکند هم چه اتفاقی می‌افتد! حالا نه این‌که پدر من واقعا با من بدرفتاری کند‌ها! نه! دارم مثال می‌زنم و در مثل هم اگر حتی مناقشه باشد، ما می‌گوییم نیست!
کی به کی است؟! کلا می‌گویم! مثلا شنیدید در ایران متمدن‌ترین، سلبریتی‌ترین و مایه‌دارترین مادرها هم به‌خاطر بدرفتاری پدر با پسرشان، درخواست طلاق کنند؟! تازه همسرشان هم در حد برد پیت نیست! یک همسر معمولی و اغلب مرسی! اَه! دارند و قطعه‌قطعه می‌کنند و روی سرشان می‌گذارند! چون یاد گرفتند با لباس سفید به خانه بخت رفتند و باید با لباس سفید برگردند! چه برسد به این‌که به‌خاطر بدرفتاری پدر با پسر درخواست طلاق کنند! نهایتش به پسر دلبندشان توضیح بدهند که: «پدره دیگه! و اینا!» خلاصه این‌که این آنجلینا جولی به‌حدی دارد کیفیت و ظرفیت مادری و مادرخواندگی را بالا می‌برد که آدم با خودش می‌گوید اگه آنجلینا جولی مامانه، بقیه مامانا زن‌بابان! الان من کاملا امیدوارم بودم که مرا به دلیل شرایط محرومیت و مرحومیتی که دارم، به فرزندخواندگی بپذیرد؛ منتها نمی‌دانم با این جدایی پیش آمده، هنوز هم داوطلب فرزندداری از خاورمیانه هست یا نه؟! چون حتی خود پدر من هم یک بار گفت تمایل دارد فرزندخوانده آنجلینا شود که البته با بدرفتاری مادرم روبه‌رو شد! اما من خوشحال شدم و درخواست جدایی از مادرم را نکردم! چه می‌دانم! آخرالزمان است! یکی نیست بگوید زن حسابی بعد از ۱۲ سال زندگی آبرومند و رکورددار در زمینه ازدواج بادوام سلبریتی‌وار، به‌خاطر یک بدرفتاری که حد و اندازه‌اش را تعریف نمی‌کنی، می‌خواهی طلاق بگیری؟! اصلا یک تماس با این جامعه‌شناس ضدغرب یعنی آقای دکتر ازغدی بگیر! ایشان خیلی آدم وارد و زندگی‌داری هستند! شاید مجابت کرد که کانون گرم خانواده‌ات را از هم نپاشی! دنیا ارزش ندارد! بعد فقط برد نیست که! فردا باید با دوستان برد هم قطع رابطه کنی! همین جورج کلونی مسلما دیگر از فردا در اسکار تو را ببیند، پشتش را به تو می‌کند! دیوید لینچ دیگر جواب سلامت را هم نمی‌دهد! درنهایت شاید اصغر فرهادی در فیلم بعدی‌اش به‌عنوان منشی صحنه از تو استفاده کند! تازه اگر نشریه «یالثارات» پرده‌های جدیدی را برندارد! راستی! گفتم یالثارات، کلا هرچی برد و جولی بود، از سرم پرید! فکر کنید این غرب که تازه این‌جا می‌گویند وحشی هستند و ما اهلی هستیم لابد، یک یالثارت داشت! یعنی هر روز تظاهرات بود! به هر روز هم نمی‌کشید! همان روز اول با اجتماع بزرگ معترضان به وقاحت چنین نشریه‌ای، درب نشریه مذکور تخته می‌شد! این‌جا اما چون غرب وحشی نیست و خاورمیانه اهلی و فقط ما خوبیم و بقیه مرسی! اَه! هستند هست، هر روز یالثارات یک فحش ناموسی جدید به آحاد ملت می‌دهد و هفته بعد در کمال تعجب آحاد ملت دوباره منتشر می‌شود! بگویند بالای چشمت هم ابروست، می‌گویند ما دوباره می‌آییم روی دکه،‌ ببینیم کی می‌تونه جلومون رو بگیره! کاش مسئولین یک‌ذره به اندازه‌ خانم جولی مسئولیت‌پذیر بودند! خانم جولی بابت بدرفتاری برد با پسرش دارد از او طلاق می‌گیرد! اما مسئولان ما بابت بدرفتاری متوالی و ادامه‌دار این نشریه با طیف گسترده‌ای از هنرمندان و مردم، از این نشریه طلاق نمی‌گیرند که نمی‌گیرند! انگار عقدشان را در آسمان‌ها بسته‌اند! مرسی! اَه! اَه! اَه! واقعا اَه!

شماره ۶۸۰

برچسب ها: ,
نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟