تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۸/۰۹ - ۰۶:۲۴ | کد خبر : 1206

جشن چله در راه است

۱+۷+۷ «نشان» برای ۱۵ برگزیده «چلچراغ» اگر فکر می‌کنید ما چلچراغی‌ها شب می‌خوابیم و صبح بیدار می‌شویم و تز می‌دهیم که شاخ فلان غول را بشکنیم یا فلان فیل را هوا کنیم، سخت در اشتباهید. ما برای هر کارمان یک کارگروه داریم و برای هر کارگروه یک گروه تلگرامی و برای هر گروه تلگرامی یک […]

۱+۷+۷ «نشان» برای ۱۵ برگزیده «چلچراغ»

اگر فکر می‌کنید ما چلچراغی‌ها شب می‌خوابیم و صبح بیدار می‌شویم و تز می‌دهیم که شاخ فلان غول را بشکنیم یا فلان فیل را هوا کنیم، سخت در اشتباهید. ما برای هر کارمان یک کارگروه داریم و برای هر کارگروه یک گروه تلگرامی و برای هر گروه تلگرامی یک ادمین و برای هر ادمین ده‌ها ممبر که همانا اعضای تحریریه چل باشند. برای همین است که به محض ورود به جمع چلچراغی‌ها در یک چشم به هم زدن عضو یک دو جین گروه تلگرامی می‌شوید که تنها تفاوتشان با هم در نام گروه‌هاست و تنها شباهتشان هم به ثمر نرسیدن اهداف آن‌ها!
در چنین شرایطی همین که تا به امروز برای برگزاری «جشن چله چلچراغ» هنوز هیچ گروهی در فضای مجازی تشکیل نشده، خودش بهترین نشانه است برای این‌که جشن امسال قطعا برگزار می‌شود! بله درست خواندید، گوش شیطان کر «جشن چله چلچراغ» بعد از سه سال وقفه ناخواسته قرار است امسال برگزار شود.
بالاخره بعد از ساعت‌ها کار کارشناسی! و ده‌ها جلسه پشت درهای بسته، آیین‌نامه «نشان چلچراغ ۹۵» نهایی شد. البته بماند که اگر مقاومت برخی اعضای تحریریه مقابل سردبیر نبود، این آیین‌نامه در همان جلسه اول بسته می‌شد و این همه به درازا نمی‌کشید! اما چه می‌شود کرد، سردبیر است و حق وتویی که دارد و نورچشمی‌هایی که باید در فهرست نهایی باشند!

۱۵ نشان برای ۱۵ برگزیده
جشن امسال چند تفاوت اساسی با جشن‌های گذشته دارد؛ اول این‌که به مناسبت پانزدهمین سال انتشار «چلچراغ» قرار است ۱۵ «نشان» به برگزیدگان اهدا شود و این یعنی از حالا منتظر یک جشن مفصل باشید!

۱+۷+۷
برای جشن امسالتصمیم گرفتیم از سیستم ۱-۷-۷ استفاده کنیم. در هفت نشان اول شما باید از میان نامزدهایی که ما یعنی تحریریه چلچراغ معرفی کرده‌ایم، یک نفر را در هر بخش انتخاب کنید. معیارهای انتخاب نامزدهای این بخش را می‌توانید در بخش معیارها بخوانید.
در هفت نشان دوم، انتخاب‌ها آزاد است و ما نامزدی را معرفی نکرده‌ایم. شما باید در هر بخش یک تا سه نفر را که به نظرتان شایسته دریافت «نشان چلچراغ» است، معرفی کنید.
یک نشان ویژه هم داریم که برای آن باید یک نفر را معرفی کنید، فقط یک نفر.
پس شد هفت «نشان» از میان نامزدهای ما، هفت «نشان» به انتخاب خودتان و یک نشان ویژه باز هم به انتخاب خودتان.

معیارها
خب اگر می‌خواهید دلیل دسته‌بندی بر اساس فرمول ۱+۷+۷ را بدانید، این بخش را بخوانید. برای معرفی نامزدهای هفت نشان اول که انتخاب آن‌ها برعهده شماست، دو معیار را در نظر گرفته ایم؛ اول این‌که حتما حتما نامزدها متولد ۱۳۵۵ به بعد باشند، یعنی کاندیداهای این بخش نهایتا ۴۰ سال خواهند داشت تا هم جوان محسوب شوند و هم جلوی پراکندگی انتخاب‌ها را بگیریم. دوم هم این‌که در فاصله برگزاری آخرین شب چله چلچراغ تا جشن امسال کارنامه موفقی داشته و به اصطلاح گل کرده باشند. انتخاب نامزدها هم همان‌طور که گفتیم حاصل ساعت‌ها سروکله‌زدن اعضای تحریریه با هم است.
اما این محدودیت سنی در هفت نشان دوم و یک نشان ویژه که توسط خودتان معرفی می‌شوند وجود ندارد و در این بخش می‌توانید هر کسی با هر سن و سال و معیاری را انتخاب کنید.

هفت نشان اول
برای هفت نشان اول که با عنوان «نشان محبوبیت» اعطا می‌شوند، در هر بخش ۱۰ نامزد معرفی می‌کنیم که شما باید یک نفر از هر بخش را انتخاب و نام او را از طریق راه‌های ارتباطی مجازی ثبت کنید. این هفت نشان عبارت‌اند از:
۱. نشان محبوبیت ادبی: شامل ۱۰ نفر اعم از نویسنده، مترجم، شاعر و ترانه‌سرا.
۲. نشان محبوبیت هنری (سینما): شامل ۱۰ سینماگر شامل کارگردان و فیلمنامه‌نویس.
۳. نشان محبوبیت هنری (بازیگری): شامل ۱۰ بازیگر سینما و تلویزیون.
۴. نشان محبوبیت هنری (تئاتر): شامل ۱۰ نفر اعم از کارگردان، نمایشنامه‌نویس و بازیگر.
۵. نشان محبوبیت هنری (موسیقی): شامل ۱۰ خواننده، موزیسین و گروه موسیقی.
۶. نشان محبوبیت هنری (طنز): شامل ۱۰ نفر اعم از کمدین، مجری، کاریکاتوریست، دوبلور و طنزنویس.
۷. نشان محبوبیت ورزشی: شامل ۱۰ ورزشکار ملی و افتخارآفرین.

هفت نشان دوم
برای هفت نشان دوم نامزدی را معرفی نکرده‌ایم، شما می‌توانید در هر بخش یک تا سه نفر را با سلیقه و معیارهای خودتان معرفی کنید که درنهایت با جمع‌بندی آرا افراد برگزیده معرفی می‌شوند. این هفت نشان عبارت‌اند از:
۱. نشان خلاقیت: خلاقیت در هر حوزه‌ای که باشد فرقی نمی‌کند، مهم این است که این بُعد فرد شایسته این نشان بیش از وجوه دیگر او به چشم بیاید.
۲. نشان جسارت: جسارت فقط کلامی نیست، فرد شایسته این نشان باید در عمل هم جسور باشد.
۳. نشان محبوبیت: محبوبیت سخت به دست می‌آید و آسان از دست می‌رود. فرد شایسته این نشان باید به معنی واقعی کلمه محبوب‌القلوب باشد.
۴. نشان شجاعت: شجاعت با جسارت متفاوت است. فراموش نکنیم که امنیت این کشور مدیون شجاعت کسانی است که جان و جسم خود را برای آزادی و استقلال این سرزمین فدا کردند. در این بخش شهدا، جانبازان، ایثاگران و آزادگان مدنظر است.
۵. نشان امید: امید به زندگی هم دادنی است هم داشتنی. کسی را معرفی کنید که از نظر شما نماد امید و زندگی باشد.
۶. نشان نوآوری: نوآوری می‌تواند در هر حوزه‌ای باشد، اما فراموش نکنید که نوآوری اگر با کارآفرینی همراه باشد، نفع آن به دیگران هم می‌رسد.
۷. نشان نسل چهارم: یک نسل چهارمی موفق کیست؟ یک ورزشکار، یک هنرمند، یک نابغه علمی یا یک سلبریتی فضای مجازی. شما چه فکر می‌کنید؛ گزینه‌های خود را برای ما بفرستید.

نشان ویژه
آخرین نشان را که مهم‌ترین آن‌ها هم هست، به کسی بدهید که از هر نظر بهترین باشد. اگر قرار باشد «چلچراغ» بهترین نشان «جشن چله» خود را فقط به یک نفر به مفهوم مطلق اهدا کند، آن یک نفر از نظر شما کیست؟

انتخابات مکانیزه
مهم‌ترین تفاوت جشن امسال با جشن‌های گذشته در شیوه رأی‌گیری خوانندگان است. انتظار ندارید که در عصر سلطه فضای مجازی هم‌چنان به شیوه‌های سنتی رأی‌گیری متوسل شویم. شما می‌توانید از طریق ای‌میل، اس‌ام‌اس، اینستاگرام، تلگرام و هر تکنولوژی دیگری که مبتنی بر فضای مجازی باشد و کاغذ مصرف نکند، با ما در ارتباط باشید و رأی خود را ثبت کنید.

چرا باید در این انتخابات شرکت کنیم؟
جواب این سوال خیلی مهم است. کسانی به «جشن چله چلچراغ» دعوت می‌شوند که نامشان در فهرست رأی‌دهندگان باشد. به همین سادگی! پس فرصت را از دست ندهید و به محض اعلام معرفی نامزدها با شرکت در این انتخابات هم جزو اولین کسانی باشید که به این جشن دعوت می‌شوید، هم در برگزاری جشن با مجله خودتان همکاری کنید، هم‌پای ثابت دورهمی‌ها و دیگر برنامه‌های چلچراغ باشید و مهم‌تر از همه این‌که عضو «باشگاه چلچراغ» شوید.

معرفی نامزدها
آیین‌نامه را خواندید. حالا فقط مانده اعلام نامزدها و راه‌های ارتباطی برای ثبت آراء. برای اعلام این دو هم تا هفته بعد صبر کنید.

شماره ۶۸۳

تهیه نسخه الکترونیک

کتابفروشی الکترونیک طاقچه

برچسب ها: ,
نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظرات شما

  1. 31, اردیبهشت, 1396 19:22

    […] جشن چله در راه است | مجله 40 چراغ […]

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟