تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۰۴:۲۴ | کد خبر : 3530

دعوت به مراسم عروسی آتش و یخ

خبر غیررسمی اختصاصی چلچراغ از «بازی تاج و تخت» پیش از آغاز فصل هفتم به روایت خانم ع. «چیزی در حدود ۱۵ ساعت فیلم‌برداری تقلبی انجام شده است تا بتوانیم با اسپویلرها و کسانی که از روی عکس‌ها و فیلم‌ها یا به شکل نفوذی داستان سریال را لو می‌دهند، مقابله کنیم.» کیت هرینگتون، بازیگر نقش […]

خبر غیررسمی اختصاصی چلچراغ از «بازی تاج و تخت» پیش از آغاز فصل هفتم

به روایت خانم ع.

«چیزی در حدود ۱۵ ساعت فیلم‌برداری تقلبی انجام شده است تا بتوانیم با اسپویلرها و کسانی که از روی عکس‌ها و فیلم‌ها یا به شکل نفوذی داستان سریال را لو می‌دهند، مقابله کنیم.»
کیت هرینگتون، بازیگر نقش جان اسنو، محبوب‌ترین کاراکتر زنده مجموعه بازی تاج و تخت درست یک هفته به آغاز فصل هفتم این سریال در یک مصاحبه چنین گفت تا جدال مخفی و البته جذاب میان سازندگان و اسپویل‌کنندگان (لو دهندگان) مجموعه‌های تلویزیونی وارد مرحله تازه‌ای شود. این البته فقط یکی از تمهیدات متعددی است که سازندگان سریال «بازی تاج و تخت» پیش‌بینی کرده‌اند تا بتوانند داستان این مجموعه پرطرفدار و جذاب را مخفی نگه دارند. از ۲۶ تیرماه امسال دوباره دوشنبه هر هفته درست سر ساعت پنج صبح به وقت تهران، طرفداران دوآتشه سریال اولین پخش هر قسمت آن را از HBO پی‌گیری خواهند کرد. گذشته از داستان شگفت‌انگیز و جذاب و بازی‌های بازیگران یکی از عوامل جذابیت سریال بدون تردید تکنولوژی و ابعاد جلوه‌های ویژه آن است که نسبت مستقیمی با هزینه ساخت دارد و به این ترتیب تیم تولید مجموعه ناچار است به راه‌های بسیاری برای هر چه مخفی‌تر نگه داشتن آن نیز فکر کند تا هیچ بیننده احتمالی را از دست ندهد. بااین‌حال در طول فصل‌های گذشته چندین بار پیش آمده است که خلأهای امنیتی مجموعه کار دست عوامل داده‌اند. این قضیه به خصوص از فصل پنجم سریال جدی‌تر شد که مجموعه تلویزیونی در پلات داستانی از کتاب «نغمه‌ای از یخ و آتش» پیش افتاد و برخلاف چهار فصل قبلی دیگر خوانندگان کتاب نمی‌توانستند اسپویلرهای اصلی باشند.
به‌هرحال مشابه فصل پیش این‌بار هم منابعی، داستان فصل را اپیزود به اپیزود و با جزئیات دقیق و بسیار زیاد پیش از شروع فصل در شبکه‌های مجازی اسپویل کرده‌اند، اما با اعلام حدود ۱۵ ساعت فیلم‌برداری تقلبی این اسپویل‌ها تا حدود زیادی اهمیتشان را از دست دادند.
احتمالا بیشتر مخاطبان ایرانی مجموعه با نام رامین جوادی، آهنگ‌ساز آن، آشنا هستند، اما بعید است کسی بداند یکی از طراحان اصلی جشن‌ها و مراسم خاص سریال هم یک خانم جوان ایرانی است. خانم ع. که تمایلی به آشکار کردن نامش ندارد، از همان فصل اول با سریال همراه بوده و مسئول طراحی آیین‌های جشن در فرهنگ‌های مختلف دنیای وستروس و ایسوس بوده است. اتفاقات مهمی مانند ازدواج دنریس تارگرین با کال دروگو، عروسی سرخ ادمیور تالی و رزالین فری که به قتل کتلین تالی و راب استارک منجر شد و عروسی کبود جافری باراثیون از مهم‌ترین اتفاقاتی بوده‌اند که تیم خانم ع. مسئولیت طراحی آن‌ها را بر عهده داشته‌اند. یکی از اسپویل‌هایی که به‌رغم اهمیتش چندان جدی گرفته نشد، حضور دوباره تیم برگزاری جشن‌ها در فصل تازه سریال است. خبری که در میان شایعات و اسپویل‌های به‌ظاهر بزرگ‌تر گم شد و کمتر کسی درباره آن کنجکاوی به خرج داد.
خانم ع. در گفت‌وگو با چلچراغ درباره این نادیده گرفته شدن گفت: «مردم معمولا فراموش می‌کنند که در دنیای گات عروسی‌ها چندان امن‌تر از جنگ‌ها نیستند. راب استارک، پادشاه شمال، تمام چیزی را که در جنگ‌ها به دست آورده بود، در یک عروسی از دست داد. جافری، پادشاه تخت آهنین، آن را در یک عروسی از دست داد و دنریس، ملکه آن سوی دریا، تخم اژدهایانش، فرزندانش و مهم‌ترین ابزارش برای تبدیل شدن به یک ملکه واقعی را در مراسم عروسی با کال دروگو به دست آورد. با این حال مردم هنوز فکر می‌کنند جنگ‌ها از عروسی‌ها مهم‌ترند و بیشتر دنبال این هستند که ببینند کدام تیم طراحی صحنه‌های نبرد در سریال حضور دارد.»
یک ذهن کنجکاو احتمالا متوجه می‌شود که شخصیت‌های کمی در سریال حضور دارند که هنوز برای یک مراسم عروسی پرزرق‌وبرق شانسی داشته باشند. بعید است سرسی و جیمی لنیستر هنوز آن‌قدر پرشور عاشق و شیدای یکدیگر باشند که بخواهند رسم سلسله تارگرین‌ها در ازدواج خواهر و برادر را زنده کنند. سانسا استارک در شمال بعد از دو ازدواج نصفه و نیمه با تیریون لنیستر و رمزی بولتون احتمالا ترجیح می‌دهد مدتی را شب‌ها تنها بخوابد و آریا استارک فعلا کارهایی مهم‌تر از ازدواج دارد.
خانم ع. اما جواب را ساده‌تر از این می‌داند: «ازدواجی که دنبالش هستید، پیش چشم شماست. آن‌قدر آشکار است که آن را نمی‌بینید. دو شخصیتی که تازه همدیگر را خواهند دید، چون یکی تمام مدت را در سرزمین‌های یخ‌زده شمال وستروس زندگی کرده و آن یکی بلافاصله بعد از تولد به زمین‌های گرم ایسوس منتقل شده و تا به حال به وستروس نیامده است.»
این صحبت‌ها نیاز به رمزگشایی خاصی ندارند. برخوردی که تقریبا همه از رخ دادنش مطمئن هستند: جان اسنو، پادشاه جدید شمال و دنریس تارگرین، جدی‌ترین مدعی تخت آهنین. تقریبا مسلم است که جان برای مقابله با وایت‌واکرها و پادشاه شب به اژدهایان دنریس نیاز دارد، اما آیا این لزوما به معنی ازدواج است؟
«من درباره جنگ‌ها چیزی نمی‌دانم. کار من مربوط به ازدواج‌هاست و تا جایی که به من مربوط است، در این فصل مهیج‌ترین ازدواج فصل اتفاق خواهد افتاد؛ درست همان چیزی که نام کتاب است: پیوند آتش و یخ.»
دنبال‌کنندگان کتاب «نغمه‌ای از آتش و یخ» مدت‌ها به دنبال پیدا کردن یخ و آتشی که به هم خواهند پیوست، گشته‌اند و حالا به نظر بدیهی می‌رسد که یخ شمالی قرار است با آتش اژدها هم‌آغوش شود، به‌خصوص که در رگ‌های جان هم خون اژدها جریان دارد. شاید خدایان هفت‌گانه علاقه‌ای به ازدواج خویشاوندی نداشته باشند، اما نباید فراموش کرد که تارگرین‌ها معمولا علاقه‌ای به این موعظه نشان نداده‌اند و در شمال، محل احتمالی ازدواج، هنوز این خدایان قدیم هستند که حکمرانی می‌کنند.
بااین‌حال ممکن است این ازدواج هم یکی از همان ۱۵ ساعت فیلم‌برداری تقلبی باشد که برای گمراه کردن اسپویلرها انجام شده است. این احتمال را نمی‌توان دست‌کم گرفت، اما خانم ع. به‌هرحال طور دیگری فکر می‌کند.
«مگر این‌که بخواهید مهیج‌ترین، گران‌ترین و جذاب‌ترین مراسم عروسی تاریخ وستروس را قیچی کنید و بیندازید دور. در غیر این صورت وستروس باید منتظر پیوند دوباره میان دو بازمانده خون اژدها در جهان باشد.»

شماره ۷۱۴

برچسب ها: ,
نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟