تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۱۲:۴۹ | کد خبر : 5210

«شوخی کردن» برای نمُردن یک اسطوره!

سید مسیح میرجعفری کمدین شناخته شده آمریکایی، «جیم کری» پس از عدم موفقیت‌های متوالی در زندگی، افسرده شده و در چهره‌اش نه لوید کریسمس ِ «احمق و احمق‌تر» دیده می‌شود و نه آقای پاپر که با پنگوئن‌هایش لحظات خوشی برای همه بسازد. او در مصاحبه‌های اخیرش گفته می‌خواسته خود را بازنشسته کند. شهرت دارد روی […]

سید مسیح میرجعفری

کمدین شناخته شده آمریکایی، «جیم کری» پس از عدم موفقیت‌های متوالی در زندگی، افسرده شده و در چهره‌اش نه لوید کریسمس ِ «احمق و احمق‌تر» دیده می‌شود و نه آقای پاپر که با پنگوئن‌هایش لحظات خوشی برای همه بسازد. او در مصاحبه‌های اخیرش گفته می‌خواسته خود را بازنشسته کند. شهرت دارد روی بی‌رحمش را به بازیگر با تجربه هالیوودی نشان می‌دهد. اما حالا «شوخی کردن» (Kidding) می‌تواند شروعی برای او باشد تا دوباره مخاطب را بخنداند.

این سریال که از تلویزیون «Showtime» نمایش داده می‌شود، فعلا تنها با انتشار سه، چهار اپیزود توانسته در میان سریال‌های در حال پخش این شبکه در رتبه نخست و بالاتر از سریال «Shameless» قرار بگیرد.

جفِ کیدینگ، شاید همان جیم کری است. سال‌ها برای یک نمایش تلویزیونی کودکانه تلاش کرده و بر کودکان بسیاری تاثیر گذاشته و به آقای پیکلز مشهور شده است. مانند جیم به تاک‌شوی کانن دعوت می‌شود. کانن، که اگر بهترین تاک‌شو آمریکا نباشد، یکی از بهترین‌هاست. آقای پیکلز می‌خواهد واقعیت‌های زندگی از جمله مرگ را به کودکان آمریکا نشان دهد؛ اما سیاست‌های شبکه جلوی او را می‌گیرد. این واقعیت رسانه‌های امروزی است. شاید نشان دادن آن‌ چیزی که درست است به مخاطب، کار درستی نباشد. پیکلز مردی است که زنش را طلاق داده  است، درست مانند جیم کری و همچنین یک پدر عزادار که بزرگ‌ترین وجه تمایز آقای پیکلز و کری است. سریال به ما می‌گوید که آدم‌های مشهور محکوم به داشتن دو چهره‌اند، و چهره  آن‌ها در زندگی شخصی نباید در چهره جلوی دوربینشان تاثیر بگذارد.

میشل گاندری، کارگردان این سریال است که  چیزهای زیادی درباره او می‌دانیم.  او کارگردانی است که برای معرفی‌اش تنها کافی‌است نام اثر تحسین شده‌اش را بیاوریم: «درخشش ابدی یک ذهن پاک»؛  فیلمی‌که در سال ۲۰۰۴ بیش از سه برابر بودجه بیست میلیونی‌اش فروخت. زوجِ «گاندری-کری» می‌تواند جذابیت و در نتیجه فروش این سریال را به میزان زیادی تضمین کند.

 شاید یکی از علل انتخاب جیم کری برای  ایفای چنین نقشی، که اساسا در حال به نمایش گذاشتن حقایق پشت شبکه‌های تلویزیونی است، توییت‌های سیاسی اخیر او باشد. تصویری که به تازگی از او در توییتر می‌بینیم بیشتر شبیه یک فعال سیاسی ضد جمهوری‌خواه در آمریکاست تا یک سلبریتی میلیاردر.  اتهام به آمریکا و عربستان سعودی به جنایت در یمن و سهیم دانستن مردم آمریکا در این جنایت، نه‌تنها یک رفتار غیرعادی از یک کمدین آمریکایی است، بلکه اگر جیم کری نبود، محبوبیتش را هم تهدید می‌کرد‌. اگر این هم یک بازی رسانه‌ای نباشد باید خیلی خودمانی بگوییم  «کری به سیم آخر زده است!»

«کیدینگ» تصویری از جیم کری برایمان می‌سازد که امیدواریم آخرین تصاویرش نباشد.

 

نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟