تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۰۳:۲۰ | کد خبر : 4100

عشق و خیانت داخل مستطیل سبز

درباره کاپیتان مائورو سهیل اسماعیل‌پور گنجی شاید با خواندن اول این مطلب، فکر کنید قرار است یک مطلب کاملا زرد را درباره کاپیتان تیم اینتر بخوانید. «من عاشقت هستم واندا، کار بسیار سختی است که بتوانم احساسم را برایت توضیح دهم.» نوامبر سال ۲۰۱۳، مائورو ایکاردی، جوان ۲۰ ساله‌ای که با بلندپروازی و رنگ بخشیدن […]

درباره کاپیتان مائورو

سهیل اسماعیل‌پور گنجی

شاید با خواندن اول این مطلب، فکر کنید قرار است یک مطلب کاملا زرد را درباره کاپیتان تیم اینتر بخوانید. «من عاشقت هستم واندا، کار بسیار سختی است که بتوانم احساسم را برایت توضیح دهم.» نوامبر سال ۲۰۱۳، مائورو ایکاردی، جوان ۲۰ ساله‌ای که با بلندپروازی و رنگ بخشیدن به رویاهایش، به‌تازگی گام به ایتالیا گذاشته بود و پیراهن تیم سمپدوریا را بر تن کرده بود، با انتشار این پیام در توییتر، نامزدی‌اش با واندا نارا، همسر مهاجم اسبق تیم ملی آرژانتین و تیم سمپدوریا را رسما اعلام کرد. این ابراز عشق، چنان جنجالی به پا کرد که نمونه آن را در فیلم‌های ترکیه‌ای شبکه‌های جِم هم نمی‌توان یافت! اما آیا این تنها تصویر از این بازیکن است؟

از کجا آمد؟
مائورو ایکاردی در سال ۱۹۹۳ در شهر روزاریوی آرژانتین به دنیا آمد. زمانی که مائورو تنها شش سال داشت، خانواده او به جزایر قناری مهاجرت کردند. تنها سه سال زمان لازم بود که استعداد نوجوان آرژانتینی، به گوش استعدادیاب‌های آکادمی لاماسیا برسد. ایکاردی در آغاز راه زندگی ورزشی، به عضویت تیم جوانان یونیون دپورتیوا وسینداریو درآمد، ۳۸۴ گل در طول شش فصل آماری شگفت‌انگیز بود و مقدمه حضور پسربچه آرژانتینی در سن ۱۴ سالگی به آکادمی باشگاه بارسلونا شد. با پردازش ترکیب تیم اصلی بارسلونا مشخص می‌شود بازیکنایی چون زلاتان ابراهیموویچ و داوید ویا که به‌عنوان قهارترین تمام‌کننده‌های فوتبال نه‌تنها در لالیگا، بلکه در دنیا بودند، در ترکیب و فرهنگ مدنظر پپ گواردیولا با چالشی بزرگ روبه‌رو شدند و درنهایت رفتن از نیوکمپ را ترجیح دادند. بنابراین در تفکرات گواردیولا، سرمربی وقت بارسلونا، مهاجم صِرف جایی نداشت و قابل حدس بود که با این روند، مائورو نیز جایی در نیوکمپ نداشت.
ژانویه ۲۰۱۱، ایکاردی ۱۷ ساله با قراردادی به ارزش ۴۰۰ هزار یورو به سمپدوریا پیوست؛ جایی که زندگی شخصی و حرفه‌ای‌اش برای همیشه دگرگون شد. ماه می‌ سال ۲۰۱۲، بی‌تردید روز بزرگی در زندگی ورزشی مائورو در اولین حضور خود در ترکیب تیم اصلی محسوب می‌شود. ایکاردی توانست در نخستین فصل با پیراهن سمپدوریا ۱۰ گل در سری آ به ثمر برساند. ازجمله دو گلی که در پیروزی معروف سمپدوریا در زمین یوونتوس به ثمر رساند و هم‌چنین چهار گلی که در جریان پیروزی ۶-۰ برابر تیم تازه‌وارد پسکارا وارد کرد. موفقیت جوان آینده‌دارِ آرژانتینی، پیشنهادی شگفت‌انگیز و رویایی برای او به همراه داشت. شاید نه از بابت مبلغ، بلکه پیشنهاد از سوی تیمی بزرگ و ریشه‌دار و از قدرت‌های فوتبال ایتالیا، اینتر میلان، خانه دوم آرژانتینی‌ها! سرانجام در تابستان ۲۰۱۳ با مبلغ ۱۱.۷ میلیون یورو، پیراهن مشکی آبی نراتزوری‌ها را بر تن کرد. اولین گل ایکاردی با پیراهن اینتر در مقابل دشمن دیرینه و سنتی، یوونتوس به ثمر رسید. هوادارانِ بانوی پیر که هنوز دو گلِ فصل قبل مائورو را فراموش نکرده بودند، باز هم دروازه خود را در مقابل نبوغ این جوان، گشوده دیدند و همین امر کافی بود مائورو ایکاردی نزد آن‌ها منفورتر از قبل شود.

مائورو ایکاردی و چالش حضور در عرصه ملی
بازیکنی که در آوریل سال ۲۰۱۲ پیشنهاد دعوت به تیم ملی زیر ۱۹ سال ایتالیا را برای بازی دوستانه برابر انگلستان رد کرد و درنهایت در ژولای همان سال توسط مارسلو تِروبیانی به تیم ملی زیر ۲۰ ساله‌های آرژانتین برای رقابتی دوستانه برابر آلمان دعوت شد و برای اولین بار پیراهن آلبی سلسته را در ۱۴ اوت در استادیوم کامِرز بانک آره نا بر تن کرد و نخستین گل ملی خود را برای تیم زیر ۲۰ ساله‌های آرژانتین در برتری ۲ بر ۰ مقابل ژاپن به ثمر رساند. پس از دعوت رسمی چزاره پراندلی، سرمربی تیم ملی ایتالیا از ایکاردی برای پذیرفتن تابعیت ایتالیایی و بازی کردن برای لاجوردی‌پوشان، مائورو با بیان این‌که از فوتبال ایتالیا سپاس‌گزارم به‌خاطر فرصتی که به من داد و هم‌چنین از اظهار نظر خوب پراندلی در مورد خودم تشکر می‌کنم. اما صادقانه می‌گویم، آرژانتینی هستم و آرزوی پوشیدن پیراهن تیم ملی آرژانتین را دارم.
در ۱۵ اکتبر سال ۲۰۱۳ آرزوی مائوروی جوان برآورده شد و اولین بار در رقابت‌های انتخابی جام جهانی مقابل تیم ملی اروگوئه در دقیقه ۸۳ به‌عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شد. هر چند در آوریل ۲۰۱۶ توسط جراردو مارتینو برای حضور در تورنمنت ۱۰۰ سالگی کوپا آمریکا از ترکیب آرژانتین کنار گذاشته شد و به تیم ملی زیر ۲۳ ساله‌های آرژانتین برای حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو فراخوانده شد که باشگاه اینتر به‌خاطر اردوی آماده‌سازی پیش‌فصل، اجازه حضور ایکاردی در المپیک و همراهی تیم ملی آرژانتین را صادر نکرد !در اکتبر سال ۲۰۱۶ و آغاز رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره آمریکای جنوبی، با وجود عملکرد فوق‌العاده ایکاردی در سری آ با پیراهن اینتر، ادگاردو بائوسا، سرمربی تیم ملی آرژانتین از دعوت کردن مائورو امتناع کرد. و بعد شایعاتی مبنی بر رفاقت لیونل مسی و خاویر ماسچرانو با مکسی لوپز و حواشی‌ای که پای همسر سابق مکسی نیز به آن باز شده بود و فشار آوردن مسی و ماسچرانو به سرمربی تیم مبنی بر عدم دعوت از ایکاردی به تیم ملی آرژانتین مطرح شد. بائوسا در نشست خبری اعلام کرد مسائل بیرون زمین هیچ نقشی در دعوت نکردن ایکاردی به تیم ملی ندارد! پس از عملکرد ضعیف سرمربی آرژانتین و کادر فنی او و نتایج بسیار بد تیم ملی آرژانتین در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و درخشش خیره‌کننده ایکاردی در باشگاه اینتر موجب شد، پس از برکناری ادگاردو بائوسا و انتصاب خورخه سمپائولی به‌عنوان سرمربی آرژانتین، مائورو ایکاردی، در تاریخ ۱۹ می‌ سال ۲۰۱۷، پس از سه سال برای دیدار دوستانه مقابل برزیل که در سنگاپور برگزار می‌شد، به تیم ملی آرژانتین فراخوانده شود.

رفاقتی که بوی خیانت می‌داد
فصل ۱۳/۲۰۱۲، مکسی لوپز و مائورو ایکاردی دو هم‌وطن آرژانتینی با یکدیگر در تیم سمپدوریا هم‌بازی بودند. مَکسی لوپز در اظهارات خود اعلام کرده بود که با نیت کمک به مائورو ایکاردی که به‌تازگی به ایتالیا نقل مکان کرده بود و شناخت چندانی از محیط نداشت، و این‌که اوایل دوران حضورش چندان سخت نگذرد، مائوروی جوان را به خانواده خود وارد کرد و این دو به صمیمی‌ترین دوست‌های یکدیگر تبدیل شدند. لوپز و ایکاردی اکثرا با یکدیگر دیده می‌شدند و بیشتر زمان در طول روز را با یکدیگر سپری می‌کردند و البته در این بین همسر مکسی لوپز، خانم واندا نارا و سه فرزند آن‌ها نیز حضور داشتند. فکرش هم وحشتناک است. در آن روزها کسی فکرش را هم نمی‌کرد چنین فاجعه‌ای رخ دهد. در سال‌های گذشته روابط‌ پنهانی از ستارگان دنیای فوتبال، رسانه‌ای شد. اما جنجال مائورو ایکاردی باورنکردنی است! جان تری یا رایان گیگز در بهترین حالت شاگردی برای مائورو ایکاردی ستاره آرژانتینی و کاپیتان جوان اینترمیلان محسوب می‌شوند! مراسم ازدواج زوج مشهور و خبرساز، مائورو ایکاردی و واندا نارا مدل مشهور آرژانتینی (همسر سابق مکسی لوپز، ملی‌پوش سابق آرژانتین و بازیکن اسبق بارسلونا و سمپدوریا) در بوینس آیرس آرژانتین برگزار شد. تعداد اندکی از بستگان ایکاردی و نارا در این مراسم حضور داشتند و همه چیز تحت تدابیر شدید امنیتی پیش رفت. حساس‌ترین، هیجان‌انگیزترین و التهاب‌آورترین تقابل سری آ، دیدار سمپدوریا و اینتر، تقابل مائورو ایکاردی و مَکسی بود. ماه آوریل فصل ۲۰۱۴، تقابل اینتر در برابر سمپدوریا، با عنوان «دربی وندا» شهرت یافت. خبرنگاران و لنز‌های دوربین‌هایشان، هواداران دو تیم، همه منتظر دیدار تیم‌های سمپدوریا و اینتر بودند. اما این‌بار فوتبال تنها مسئله نبود. نخستین تقابل و رودررو شدن مکسی لوپز و مائورو ایکاردی پس از جنجال رخ‌داده رقابت دو تیم را کاملا تحت‌الشعاع این برخورد قرار داد. همان ابتدای کار و لحظه ورود بازیکنان به زمین آغازی بود برای جنجالی که پیش‌بینی می‌شد. بازیکنان باید مراسم آغاز بازی را انجام می‌دادند. نوبت به ایکاردی و لوپز رسید! اما مکسی لوپز در اقدامی قابل پیش‌بینی از دست دادن با ایکاردی امتناع کرد. حتی به چشم‌های او نیز نگاه نکرد. انگار هیچ‌کس روبه‌روی او وجود نداشت. لنز‌ها و فلش‌های دوربین خبرنگاران فریم به فریم این تقابل دراماتیک را ثبت کردند. خائن به صحنه جرمش بازگشته بود! شاهکار مائورو ایکاردی با به ثمر رساندن دو گل در این دیدار با توجه به انبوهی از حاشیه‌ها از یک سو و نخستین تقابل با تیم سابق از سوی دیگر همه را شگفت‌زده کرد. ضمن این‌که شخصیت دوم داستان، مکسی لوپز با از دست دادن یک پنالتی ثابت کرد بیشتر از مائورو تحت فشار است و توانایی کنترل ماجرا را نداشته. ایکاردی در مصاحبه بعد از بازی در میان خبرنگاران گفت: من واقعا به حرف‌های مردم اهمیتی نمی‌دهم. من به زمین می‌روم تا کارم را انجام دهم. اگر آن‌ها می‌خواهند حرف بزنند، سوت بزنند و هو کنند، ایرادی ندارد. این‌ها از یک گوش وارد می‌شود و از گوش دیگر خارج. این توانایی من است. مائورو ایکاردی پس از به ثمر رساندن گل رو به هواداران تیم سابقش ایستاد و با یک دست گوش خود را گرفت و به‌خاطر این حرکت با کارت زرد داور مواجه شد.
مکسی لوپز، مهاجم سمپدوریا، در کنفرانس خبری، در خصوص حواشی پیش‌آمده در مقابل دوربین‌های تلویزیونی گفت: علیه من یک توطئه سازمان‌‌یافته و از پیش برنامه‌ریزی‌شده ترتیب دادند تا در ماجرای جنجالی دعوت نشدن ایکاردی به تیم ملی آرژانتین، من را مقصر اصلی جلوه دهند !نمی‌دانم! شاید روزی بیاید که در زمین فوتبال با ایکاردی به این اتفاقات خندیدیم. اما حالا این‌طور نیست! من هر روز گریه می‌کردم، سخت‌ترین لحظات زندگی‌ام بود. این یک جدایی ساده نبود، اما به‌هرحال همه چیز به پایان رسید و از این پس می‌خواهم که در کنار فرزندانم زندگی کنم. ماکسی لوپز نیز درباره اظهارات دیه‌گو مارادونا، که چندین بار ایکاردی را یک خائن توصیف کرده است، گفت: تا جایی که من می‌دانم، تمام چیزهایی که دیه‌گو می‌گوید، مقدس است !

بازی شگفت‌انگیز و افسانه‌ای
مائورو ایکاردی در دومین فصل حضور خود در تیم اینتر (فصل ۱۵/۲۰۱۴)، موفق به زدن ۲۲ گل شد و درنهایت توانست عنوان کاپو کانونیره (آقای گل) رقابت‌های سری آ فوتبال ایتالیا را از آن خود کند و هم‌چنین در تیم منتخب سری آ فوتبال ایتالیا قرار گرفت. تابستان ۲۰۱۵ هم برای ایکاردی با اتفاقاتی عجیب ولی این‌بار با طعمی شگفت‌انگیز و وصف‌نشدنی همراه بود. در جوانی جا پای بزرگانی چون جیاچینتو فاچتی و خاویر هرناندز افسانه‌ای گذاشت و مسئولان باشگاه اینتر، جوانِ آرژانتینی نه‌چندان باسابقه را به‌عنوان کاپیتان تیم برگزیدند! در ادامه ایکاردی هم البته به حاشیه‌هایش ادامه داد و مدیر برنامه‌های خود را اخراج کرد و همسرش وندا را جایگزین او کرد !بارها و بارها در رسانه‌ها و صفحات مجازی گفته شد که دلیل دعوت نشدن مائورو ایکاردی به تیم ملی آرژانتین با توجه عملکرد فوق‌العاده‌اش در سری آ، حمایت ستاره‌های آرژانتینی بارسلونا، لیونل مسی و خاویر ماسچرانو از ماکسی لوپز بوده و موضع‌گیری آن‌ها علیه ایکاردی به‌عنوان یک فرد خائن، مخالف حضور مائورو در اردوی آلبی‌سلسته هستند و رأس آن‌ها اظهار نظر جنجالی اسطوره آرژانتین، دیه‌گو آرماندو مارادونا: «اگر در دوره ما بازیکنی به همسر هم‌بازی‌اش نگاه می‌کرد، دو بازیکن در رختکن با هم درگیر می‌شدند.»

جنجال ادامه‌دار شد
جنجال پیش‌آمده کار را به جایی رساند که مسئولان باشگاه اینتر تهدید کردند که بازوبند کاپیتانی را از ایکاردی می‌گیرند و او را با جریمه مالی تنبیه خواهند کرد، که این اظهار نظر، واکنش همسر ایکاردی را به همراه داشت. درنهایت پس از جلسات متعدد سران باشگاه اینتر با مائورو ایکاردی، باشگاه اینتر از جریمه مالی این بازیکن خبر داد و اعلام کرد ایکاردی کاپیتان اینتر باقی خواهد ماند. وندا نارا، با حمایت از همسرش گفت: ایکاردی یک الگو برای فرزندانش است. چطور باشگاه اینتر از بازیکن بزرگ خود انتقاد می‌کند و او را جریمه می‌کند؟ او برای همه احترام قائل بوده و انسان خوبی است. وقتی شنیدم باشگاه می‌خواهد او را جریمه کند، گریه کردم. او بازیکنی است که همیشه برای موفقیت اینتر بسیار تلاش کرده است. اما آن سوی ماجرا، همسر سابق مکسی لوپز و حاشیه‌هایش، پشت پرده‌هایی از این اتفاق جنجالی را رسانه‌ای کرد. واندا نارا علیه همسر سابق خود، مکسی لوپز، دست به افشاگری زد. وندا در این مصاحبه گفت: سه ماه است که من و همسرم از هم جدا شده‌ایم. مکسی به من کم‌توجهی می‌کرد. با این‌که زندگی تجملی داشتم، اما با این مشکلات و درد‌های پنهان زندگی می‌کردم. او زندگی مرا به جهنم بدل کرده بود و من می‌خواستم به زندگی خودم و فرزندم پایان دهم.»

شماره ۷۲۰

نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظرات شما

  1. […] چلچراغ – سهیل اسماعیل‌پور گنجی: شاید با خواندن اول این مطلب، فکر کنید قرار است یک مطلب کاملا زرد را درباره کاپیتان تیم اینتر بخوانید. «من عاشقت هستم واندا، کار بسیار سختی است که بتوانم احساسم را برایت توضیح دهم.» […]

  2. […] چلچراغ – سهیل اس&#1605… شاید با خواندن اول این مطلب، فکر کنید قرار است یک مطلب کاملا زرد را درباره کاپیتان تیم اینتر بخوانید. «من عاشقت هستم واندا، کار بسیار سختی است که بتوانم احساسم را برایت توضیح دهم.» […]

  3. […] clickyab_ad['height'] = 250; clickyab_ad['responsive'] = 'true' ; clickyab_ad['effect'] = ""; چلچراغ – سهیل اسماعیل‌پور گنجی: شاید با خواندن اول این مطلب، فکر کنید قرار است یک مطلب […]

  4. 30, تیر, 1397 03:26

    […] چلچراغ – سهیل اسماعیل‌پور گنجی: شاید با خواندن اول این مطلب، فکر کنید قرار است یک مطلب کاملا زرد را درباره کاپیتان تیم اینتر بخوانید. «من عاشقت هستم واندا، کار بسیار سختی است که بتوانم احساسم را برایت توضیح دهم.»   نوامبر سال ۲۰۱۳، مائورو ایکاردی، جوان ۲۰ ساله‌ای که با بلندپروازی و رنگ بخشیدن به رویاهایش، به‌تازگی گام به ایتالیا گذاشته بود و پیراهن تیم سمپدوریا را بر تن کرده بود، با انتشار این پیام در توییتر، نامزدی‌اش با واندا نارا، همسر مهاجم اسبق تیم ملی آرژانتین و تیم سمپدوریا را رسما اعلام کرد. این ابراز عشق، چنان جنجالی به پا کرد که نمونه آن را در فیلم‌های ترکیه‌ای شبکه‌های جِم هم نمی‌توان یافت! اما آیا این تنها تصویر از این بازیکن است؟     از کجا آمد؟ مائورو ایکاردی در سال ۱۹۹۳ در شهر روزاریوی آرژانتین به دنیا آمد. زمانی که مائورو تنها شش سال داشت، خانواده او به جزایر قناری مهاجرت کردند. تنها سه سال زمان لازم بود که استعداد نوجوان آرژانتینی، به گوش استعدادیاب‌های آکادمی لاماسیا برسد. ایکاردی در آغاز راه زندگی ورزشی، به عضویت تیم جوانان یونیون دپورتیوا وسینداریو درآمد، ۳۸۴ گل در طول شش فصل آماری شگفت‌انگیز بود و مقدمه حضور پسربچه آرژانتینی در سن ۱۴ سالگی به آکادمی باشگاه بارسلونا شد.   با پردازش ترکیب تیم اصلی بارسلونا مشخص می‌شود بازیکنایی چون زلاتان ابراهیموویچ و داوید ویا که به‌عنوان قهارترین تمام‌کننده‌های فوتبال نه‌تنها در لالیگا، بلکه در دنیا بودند، در ترکیب و فرهنگ مدنظر پپ گواردیولا با چالشی بزرگ روبه‌رو شدند و درنهایت رفتن از نیوکمپ را ترجیح دادند. بنابراین در تفکرات گواردیولا، سرمربی وقت بارسلونا، مهاجم صِرف جایی نداشت و قابل حدس بود که با این روند، مائورو نیز جایی در نیوکمپ نداشت. ژانویه ۲۰۱۱، ایکاردی ۱۷ ساله با قراردادی به ارزش ۴۰۰ هزار یورو به سمپدوریا پیوست؛ جایی که زندگی شخصی و حرفه‌ای‌اش برای همیشه دگرگون شد. ماه می‌ سال ۲۰۱۲، بی‌تردید روز بزرگی در زندگی ورزشی مائورو در اولین حضور خود در ترکیب تیم اصلی محسوب می‌شود. ایکاردی توانست در نخستین فصل با پیراهن سمپدوریا ۱۰ گل در سری آ به ثمر برساند. ازجمله دو گلی که در پیروزی معروف سمپدوریا در زمین یوونتوس به ثمر رساند و هم‌چنین چهار گلی که در جریان پیروزی ۶-۰ برابر تیم تازه‌وارد پسکارا وارد کرد. موفقیت جوان آینده‌دارِ آرژانتینی، پیشنهادی شگفت‌انگیز و رویایی برای او به همراه داشت.   شاید نه از بابت مبلغ، بلکه پیشنهاد از سوی تیمی بزرگ و ریشه‌دار و از قدرت‌های فوتبال ایتالیا، اینتر میلان، خانه دوم آرژانتینی‌ها! سرانجام در تابستان ۲۰۱۳ با مبلغ ۱۱.۷ میلیون یورو، پیراهن مشکی آبی نراتزوری‌ها را بر تن کرد. اولین گل ایکاردی با پیراهن اینتر در مقابل دشمن دیرینه و سنتی، یوونتوس به ثمر رسید. هوادارانِ بانوی پیر که هنوز دو گلِ فصل قبل مائورو را فراموش نکرده بودند، باز هم دروازه خود را در مقابل نبوغ این جوان، گشوده دیدند و همین امر کافی بود مائورو ایکاردی نزد آن‌ها منفورتر از قبل شود. […]

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟