تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۴/۲۶ - ۰۵:۲۹ | کد خبر : 3465

ماندن یا رفتن مسئله این است

درباره مهدی طارمی آقای گل فوتبال ایران سیدمحمد قاضی‌زاده بدون شک در دو فصل گذشته لیگ برتر ایران، هیچ نامی به اندازه مهدی طارمی بر سر زبان‌ها نبوده، این بازیکن در اتفاقی کم‌سابقه موفق شد دو فصل پیاپی آقای گل شود و جایگاه ثابتی در تیم ملی برای خود دست‌وپا کند، او در شرایطی که […]

درباره مهدی طارمی آقای گل فوتبال ایران

سیدمحمد قاضی‌زاده

بدون شک در دو فصل گذشته لیگ برتر ایران، هیچ نامی به اندازه مهدی طارمی بر سر زبان‌ها نبوده، این بازیکن در اتفاقی کم‌سابقه موفق شد دو فصل پیاپی آقای گل شود و جایگاه ثابتی در تیم ملی برای خود دست‌وپا کند، او در شرایطی که هنوز یک سال با پرسپولیس قرارداد دارد دوران اوج فوتبالی خود را پشت سر می‌گذارد و این فرصت را دارد را که فوتبال خود را خارج از ایران ادامه دهد.

چرا طارمی باید بماند؛ منافع باشگاه پرسپولیس
پرسپولیس شلوغ‌ترین برنامه را نسبت به سایر تیم‌های لیگ برتری دارد. با برگزاری فینال سوپرجام، فصل برای پرسپولیس زودتر شروع می‌شود به جز این پرسپولیس تنها تیم ایران است که هم‌چنان در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷ حضور دارد، علاوه بر این پرسپولیس درگیر لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ نیز هست. به جز همه این‌ها پرسپولیس بیشترین تعداد ملی پوش را در اختیار دارد و تیم ملی در فصل منتهی به جام جهانی برنامه سنگینی را پشت سر خواهد گذاشت. با این اوصاف در چنین فصل فشرده‌ای پرسپولیس باید با کادر بازیکنان قوی در مسابقات حضور پیدا کند و نبود بازیکنان ارزشمند نظیر طارمی برای این تیم بسیار گران تمام خواهد شد.

چرا طارمی باید بماند؛ منافع طارمی
انتخاب مرد سال فوتبال آسیا بر اساس عملکرد بازیکنان در بازی‌های تحت پوشش کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت می‌گیرد.مهدی طارمی در سال ۲۰۱۷ در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته و چندین بار به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شده و دفعات متعددی نیز در تیم منتخب هفته و ۱۰ بازیکن برتر هفته حضور داشته است. علاوه بر این طارمی در تمامی بازیهای انتخابی جام جهانی در سال ۲۰۱۷ موفق به گل‌زنی شده است. با این اوصاف طارمی شانس بالایی برای دریافت ارزشمندترین جایزه فردی فوتبال آسیا دارد و این بازیکن با ماندن در پرسپولیس و حضور در ادامه لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند شانس خود را برای دریافت این جایزه بیشتر کند. قطعا تصاحب این عنوان می‌تواند قیمت این بازیکن را بیشتر و درهای باشگاه‌های معتبرتر را برای او باز کند.

چرا طارمی باید برود؛ منافع پرسپولیس
مهدی طارمی در پرسپولیس در فوتبال ایران چهره شد، سال‌های زیادی بود که پرسپولیس ستاره‌های سایر تیم‌ها را با مبالغ گزاف جذب می‌کرد تا اینکه در ابتدای لیگ چهاردهم مهدی طارمی گمنام از بوشهر به پرسپولیس آمد و با سرعت باورنکردنی مدارج پیشرفت و ترقی را طی کرد. اگر طارمی در پایان این فصل از پرسپولیس جدا شود این تیم از بابت الماسی که در این باشگاه تراشیده شده ریالی دریافت نخواهد کرد. پولی که پرسپولیس بابت رضایتنامه طارمی دریافت می‌کند می‌تواند برای این تیم که پرونده شکایت‌های مالی بین‌المللی متعددی دارد، می‌تواند ‌ره‌گشا باشد.

چرا طارمی باید برود؛ منافع طارمی
مهدی طارمی هر آن‌چه که باید در فوتبال ایران کسب می‌کرد کسب کرده است دو عنوان آقای گلی، قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ، گلزنی در دربی و… شاید باعث اشباع مهدی طارمی در لیگ ایران شود و دستاورد تازه‌ای برای این بازیکن وجود نداشته باشد. به‌جز این با حضور گادوین منشا در ترکیب این فصل پرسپولیس از آزادی عمل طارمی کم شده است. هرچند که مهدی طارمی اصلی‌ترین مهره تهاجمی کی‌روش محسوب می‌شود، ولی رقابت تنگاتنگی در این پست در تیم ملی وجود دارد و حضور این بازیکن در لیگ‌های اروپایی می‌تواند تضمین کننده حضور این بازیکن در ترکیب تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ باشد.
با تمام این تفاسیر باید دید مهدی طارمی و باشگاه چه تصمیمی برای فصل آینده خواهند گرفت. البته برانکو مصرا خواهان ماندن آقای گل دو فصل اخیر لیگ در جمع سرخپوشان است.

شماره ۷۱۲

نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟