تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۰۳ - ۰۷:۰۰ | کد خبر : 2026

معرفی کتاب

گتسبی بزرگ/ اسکات فیتزجرالد/ کتاب صوتی نوار مسعود رئیسی کتاب صوتی «گتسبی بزرگ» (The Great Gatsby)، نوشته اسکات فیتزجرالد (۱۹۴۰-۱۸۹۶) نویسنده آمریکایی است. فیتزجرالد در زمان زندگی‌اش توفیقی کسب نکرد و داستان نویسی را برای کسب درآمد در روزنامه‌ها انجام می‌داد و «این سوی بهشت»، «زیبا و ملعون»، «گتسبی بزرگ» و «لطیف است شب» چهار […]

گتسبی بزرگ/ اسکات فیتزجرالد/ کتاب صوتی نوار

مسعود رئیسی
کتاب صوتی «گتسبی بزرگ» (The Great Gatsby)، نوشته اسکات فیتزجرالد (۱۹۴۰-۱۸۹۶) نویسنده آمریکایی است. فیتزجرالد در زمان زندگی‌اش توفیقی کسب نکرد و داستان نویسی را برای کسب درآمد در روزنامه‌ها انجام می‌داد و «این سوی بهشت»، «زیبا و ملعون»، «گتسبی بزرگ» و «لطیف است شب» چهار رمانی هستند که از او به چاپ رسیده است.
نوشته‌های فیتزجرالد توصیف «عصر جَز» هستند که نماد زندگی آمریکایی دهه ۲۰ تا اواخر ۳۰ است. این عصر شاهد تغییر سنت‌های جامعه آمریکاست و این تغییر در میان طبقه مرفه به وضوح دیده می‌شود. معشوقه او، زلدا، که شیفته این سبک زندگی و مهمانی‌ها بوده او را نیز با خود همراه می‌کند هرچند که اسکات تمایل چندانی به چنین جمع‌هایی ندارد. «گتسبی بزرگ» روایتگر زندگی دوگانه اسکات فیتزجرالد است. دو شخصیت اصلی داستان (نیک کاراوی و گتسبی) هرکدام نمادی از یک روی فیتزجرالد هستند: یکی جوانی آرام و گیرافتاده میان دوراهی ثروت و آرامش و دیگری مردی جذاب، مرموز و غرق در ثروت. راوی رمان «گتسبی بزرگ»، معروف‌ترین داستان اسکات فیتزجرالد، نیک کاراوی جوانی تحصیل‌کرده است. او با سودای ثروت یک شبه به نیویورک می‌آید و رویای مهمانی‌های لانگ آیلند (محل سکونت تازه به دوران رسیده‌ها و منطقه اعیان‌نشین) را در سر دارد. نیک در سر دارد که او را ملاقات کند و اسرار زندگی‌اش را بداند. داستان به نظر یک رمان عاشقانه مدرن می‌آید، فیتزجرالد طرحی از واقعیت جامعه آن روزهای آمریکا و پشت پرده مهمانی‌های پرزرق و برق را روایت می‌کند.
ناشر چاپی این کتاب نشر روزگار است و با ترجمه معصومه عسگری به چاپ رسیده است. ناشر دیجیتال کتاب‌صوتی گتسبی بزرگ وب‌سایت نوار است که این اثر را با صدای علی عمرانی ارائه کرده است.

باشگاه کتاب،شماره ۶۹۴

نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟