تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۲۲ - ۰۷:۵۷ | کد خبر : 764

می‌خواستم به جامعه برگردد

وحید شمسایی از ماجرای حضور تتلو در تمرینات تیم تاسیسات دریایی می‌گوید مهدی شریفی این برای اولین بار نبود که حضور امیر تتلو در زمین فوتبال جنجال‌ساز می‌شد. او قبلا سر تمرین تیم‌های پرسپولیس و راه‌آهن رفته بود و خواسته بود تا از او تست بگیرند. عشق او به فوتبال باعث شده بود تا او […]

وحید شمسایی از ماجرای حضور تتلو در تمرینات تیم تاسیسات دریایی می‌گوید

مهدی شریفی

این برای اولین بار نبود که حضور امیر تتلو در زمین فوتبال جنجال‌ساز می‌شد. او قبلا سر تمرین تیم‌های پرسپولیس و راه‌آهن رفته بود و خواسته بود تا از او تست بگیرند. عشق او به فوتبال باعث شده بود تا او در صفحه اینستاگرامش مرتب صحنه‌هایی از فوتبال بازی کردنش را آپلود کند. در هر حال آخرین حضور تتلو به تمرین کردنش با تیم تاسیسات دریایی برمی‌گردد. تیمی که البته متعلق به فوتسال است نه فوتبال چمنی. اتفاقا صحنه‌هایی که امیر تتلو روی صفحه اینستاگرامش آپلود می‌کرد، مربوط به فوتسال بود. درنهایت وحید شمسایی سرمربی تیم تاسیسات دریایی قبول کرد که امیر تتلو با تیمش تمرین کند. اما حاشیه‌های زیادی ایجاد شد و درنهایت فدراسیون فوتبال هم دستور داد که امیرحسین مقصودلو کنار تیم تمرین نکند و درنهایت آن ماجراها برایش پیش آمد. در این‌باره با وحید شمسایی گفت‌وگو کرده‌ایم.

ظاهرا امیر تتلو پس از تمرین با تیم شما، برایش مشکل پیش آمد…
من واقعا نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده و امیر چه‌کار کرده است. من سوال می‌کنم که مگر امیر تتلو یکی از جوانان این مملکت نیست؟
چرا هست…
پس نباید ما یکی از جوانان مملکت را به راه درست و سلامت هدایت کنیم؟ من نمی‌دانم چرا نمی‌گذارند این بچه فوتبالش را بازی کند؟ امیر تتلویی که روزی سه چهار بسته سیگار می‌کشید، سر تمرین ما که آمد، به خود من گفت که کم کرده است. بعد من به او گفتم که باید سیگار را کم کند اگر می‌خواهد فوتسالیست خوبی شود.
سیگار را چقدر کم کرده بود؟
از سه بسته به یک بسته رسیده بود.
خب یک بسته هم که زیاد است…
به من قول داده بود که همان یک بسته را هم نکشد و کلا ترک کند. من نمی‌دانم چرا یک‌باره جلوی سالم‌سازی این جوان گرفته شده است.
شما برای آزادی امیر تتلو وساطت کرده‌اید؟
من و خیلی از بزرگان ورزش و هنر و سینما وساطت کردیم، حتی خیلی‌ها به دادسرا رفته بودند، اما فعلا در بازداشت است.
خب شما می‌دانستید که تمرین دادن تتلو ممکن است این مسائل را پیش بیاورد؟
پرونده دیگری در جریان بوده و فکر نکنم هیچ ربطی به فوتسال بازی کردن امیر داشته باشد. البته چند وقت پیش بود که یکی از مدیران ورزشی به من گفت که امیر خیلی دوست دارد تمرین کند و خواسته بوده که با من تمرین کند. من هم گفتم ایرادی ندارد و همه تلاشم را می‌کنم که امیر بتواند تمرین کند.
چند وقت کنار شما بود؟
حدود دو سه ماهی بود.
چرا پس کسی متوجه نشد؟
خب تمرین‌های ما پشت درهای بسته بود. بازیکنان هم چیزی نگفتند، چون می‌دانستند اگر بگویند ممکن است مشکل پیش بیاید.
این چیزهایی که درباره تتلو می‌گویند، درست است؟
خیلی مسائلی که درباره‌اش می‌گویند، واقعا صحت ندارد. البته من بگویم قبل از این‌که تتلو با ما تمرین کند، من نمی‌شناختمش.
واقعا نمی‌شناختید؟
نه، من فقط اسمش را شنیده بودم و کارهایش را دیده بودم و شنیده بودم. از نزدیک آشنا نبودیم. گفتم که مدیر ورزشی از من خواست که بیاید و با ما تمرین کند.
هدف یعنی کمک بود؟
هدف من یکی کمک بود. این‌که یک خواننده را سالم کنیم تا از آسیب‌های اجتماعی دور باشد.
این مسئول بلندپایه بود؟
از من خواستند که این کار را انجام دهم و انجام دادم. کسی هم متوجه نشد. بعد که یک‌باره خبرش منتشر شد، همه ریختند در تمرین ما فیلم و عکس گرفتند و بعد هم که بقیه‌اش را شما می‌دانید.
شما امیر را از نظر شخصیتی چطور دیدید؟
خب آدم بااحساسی بود. با عاطفه بود. آزارش به مورچه هم نمی‌رسد. فوتبالش هم بد نبود. البته نفس دویدن زیاد نداشت که به‌خاطر مصرف سیگار و قلیان بود که داشت درست می‌شد. بالاخره جامعه ما پر از آدم‌های مختلف با اهداف و احساسات مختلف است. امیر هم احساسات خاصی داشت. در جامعه ما شاید امیر تتلوها زیاد باشند. آن‌ها وقتی وارد جامعه می‌شوند، شاید کسی آن‌ها را نپذیرد، اما من می‌خواستم او را با جامعه هم‌سو کنم و به جامعه برگردد. تلاش کردم که شخصیت امیر را قابل قبول کنم. هدف من کمک بود. اگر نبود که سه ماه مخفیانه با او کار نمی‌کردم.
شما از یک نوع بازگشت حرف می‌زنید. انگار که…
منظور من این است که امیر هم مثل خیلی از آدم‌های این جامعه ممکن است اشتباهاتی داشته باشد. نباید بخشیده شود؟ نباید برگردد؟ امیر می‌خواهد در ایران بماند و کار کند. این بد است؟ خوب بود که از ایران می‌رفت؟ دو ساعت هم یک نفر، اصلا امیر نه، یک نفر را که در معرض آسیب‌های اجتماعی است دور کنیم، هنر کرده‌ایم. آن‌قدر تمرینش می‌دادم که از خستگی خوابش می‌برد و نمی‌توانست شب‌زنده‌دار باشد. آیا این بد بود؟
شما فقط امیر تتلو را تمرین می‌دادید؟
نه، خیلی از بازیگرها و هنرمندان سر تمرین ما می‌آیند. بحث فقط سر امیر نبود. اما خب اتفاقا در همان تمرین‌ها هم امیر پایش آسیب دید. خب بازیکنان تیم ملی هم در تاسیسات حضور دارند و کار سخت است. مخصوصا در فوتسال!
قرار بود تتلو فصل بعد بازیکن تاسیسات شود؟
نه، امیر آمده بود که خودش را محک بزند. قرار نیست و نبوده که او بازیکن تاسیسات دریایی شود. خیلی کار داشت تا بتواند بدنش فشار فوتسال را تحمل کند.
شما از او در حین تمرین راضی بودید؟
من از امیر تتلو چیزی جز ادب و احترام ندیدم. امیدوارم هم به‌زودی مشکلش حل شود.

پرونده کامل را میتوانید در شماره ۶۷۷ بخوانید

کتابفروشی الکترونیک طاقچه

نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟