تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۱۷ - ۰۸:۳۹ | کد خبر : 1866

پیرمردها مرا دوست ندارند

گفتگو با حسن معجونی برنده نشان «صحنه» چلچراغ زمانی که دکتر رفیعی بعد از انقلاب تصمیم گرفت تا دوباره به صحنه بازگردد، به سراغ نسل جوانی رفت که در آن روزگار هیچ‌کدامشان شناخته‌شده نبودند، تنها عشق داشتند و استعداد. محمدحسن معجونی یکی از همان جوانانی بود که با نمایش «یادگار سال‌های شن» به کارگردانی دکتر […]

گفتگو با حسن معجونی برنده نشان «صحنه» چلچراغ

زمانی که دکتر رفیعی بعد از انقلاب تصمیم گرفت تا دوباره به صحنه بازگردد، به سراغ نسل جوانی رفت که در آن روزگار هیچ‌کدامشان شناخته‌شده نبودند، تنها عشق داشتند و استعداد. محمدحسن معجونی یکی از همان جوانانی بود که با نمایش «یادگار سال‌های شن» به کارگردانی دکتر علی رفیعی کار حرفه‌ای خود را شروع کرد و با تئاتر خودش را به مخاطبانش شناساند. او که علاوه بر بازیگری در کارگردانی هم مستعد بود، در ادامه راهش گروه تئاتر لیو را با دوستانش پایه‌گذاری کرد و با این‌که حالا در تلویزیون و سینما هم راهش را باز کرده، اما کماکان خانه اصلی‌اش تئاتر و گروهش است. حالا او برنده نشان صحنه «چلچراغ» به انتخاب مخاطبانی است که معجونی را خوب می‌فهمند. گفت‌وگو با حسن معجونی را درباره جشن چله و نشانی که از مخاطبان چلچراغ گرفت، بخوانید.

شما برنده نشان «صحنه» به انتخاب مخاطبان مجله چلچراغ هستید، این جایزه چه اهمیتی برای شما دارد؟
برایم خیلی مهم است، برای این اهمیت هم دلیل دارم؛ معمولا سلیقه‌ای که در انتخاب‌های معمول وجود دارد، خیلی پیرمردی است. این مسئله که معمولا از جانب آن سلیقه حاکم مورد تاییدم نبود، مرا در لحظاتی دچار شک می‌کرد، نمی‌دانستم آیا راهم را درست رفته‌ام یا نه. به مرور متوجه شدم روش کارم باب میل همه نیست و مخاطبان خودش را دارد، اما حالا با این جایزه فهمیدم این مخاطبان دایره وسیع‌تر و جدی‌تری را شامل می‌شود. انتخاب نسل جوان مهر تاییدی است به آن راهی که فکر می‌کردم درست بوده. بنابراین جایزه چلچراغ اهمیت ویژه‌ای برایم دارد.
به نظر خودتان چه ویژگی‌ای در کارتان بوده که جوانان به شما توجه نشان داده‌اند و انتخابتان کرده‌اند؟
نمی‌دانم دلیلش چیست، اما می‌دانم که به‌طور معمول حال‌وهوای من کمی فرق می‌کند و قدیمی‌ها هم خیلی از کارهایم خوششان نمی‌آید. شاید همین تفاوت نگاه باعث انتخاب من توسط مخاطبان چلچراغ شده باشد.
نظرتان درباره برگزاری جشن چلچراغ پس از سال‌ها وقفه چیست؟
من در دوره‌های قبل برگزاری این جشن حضور نداشتم و دوره قبل هم که می‌خواستم بیایم، مراسم لغو شد و به نوعی با دری بسته روبه‌رو بودم، اما خود مجله را، یکی از صاحب سبک‌ترین و تاثیرگذارترین مجلات قشر جوان و نوجوان می‌دانم.
شما جوایز متعددی را در تئاتر، سینما و تلویزیون کسب کرده‌اید. نشان بازیگر مرد تئاتر چلچراغ در بین جوایزتان چه جایگاهی دارد؟
این‌که انتخاب نسل جوان باشم، برایم بهترین جایزه بود. همان‌طور که اشاره کردم، وقتی انتخاب قشری باشی که بیشترین تاثیر را در جامعه دارند و جریان اصلی کشور ما هستند، موفقیت بزرگی به حساب می‌آید و من با این جایزه احساس خوبی دارم.

شماره ۶۹۱

نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟