تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۸/۲۲ - ۰۴:۲۰ | کد خبر : 1349

کل کل آلبوم‌های پاییزی

فرنوش ارس خانی آثار جدید موسیقی پاپ بعد از محرم و صفر در راه است پایان محرم و صفر، شروع فصل زمستان، جشنواره موسیقی فجر، تشنه بودن بازار و… همگی دست به دست هم داده‌اند که بهترین شرایط برای انتشار آلبوم‌های پاپ مهیا باشد. در این آثار همه آلبوم‌هایی که قرار است به ترتیب از […]

فرنوش ارس خانی

آثار جدید موسیقی پاپ بعد از محرم و صفر در راه است

پایان محرم و صفر، شروع فصل زمستان، جشنواره موسیقی فجر، تشنه بودن بازار و… همگی دست به دست هم داده‌اند که بهترین شرایط برای انتشار آلبوم‌های پاپ مهیا باشد.
در این آثار همه آلبوم‌هایی که قرار است به ترتیب از آذر ماه تا پایان فصل زمستان منتشر شوند را معرفی کرده‌ایم. مسلما تعدادی از آن‌ها آماده نمی‌شوند و شانس خود را برای فصل بهار امتحان خواهند کرد. منوی کاندیداهای حضور در بازار شلوغ بعد از ماه محرم و صفر را در این صفحه بخوانید. به این منو آلبوم‌های سیروان و زانیار خسروی، مازیار فلاحی و… را هم اضافه کنید.

این بار باید اونی بگم که عمری می‌خواستم بگم
رضا صادقی
نام آلبوم: یعنی درد
طرفداران او در سنین مختلف قرار دارند و اغلب صدای او را می‌پسندند. به شیر خسته معروف است و خستگی و غصه از ترانه‌های او موج می‌زند. آقای مشکی پوش بعد از انتشار آلبوم‌های «پیرهن مشکی»، «وایسا دنیا»، «دیگه مشکی نمی‌پوشم»، «همین…» و «فقط گوش کن»، این روزها درصدد انتشار تازه‌ترین اثر خود در بازار موسیقی است. او که با آلبوم «وایسا دنیا»، به‌عنوان یکی از خواننده‌های برتر دهه ۸۰ شناخته شد، از معدود خواننده‌هایی است که در آثارش به سراغ مسائل و معضلات اجتماعی می‌رود. کارهای حسی و آرام انتخاب اول صادقی برای اجرا هستند.
دموی آلبوم: آلبوم جدید صادقی «یعنی درد» نام دارد و همانطور که از اسمش پیداست، او در این آلبوم سراغ تجربه فضاهای اجتماعی نیز رفته. آلبوم جدید او فضای تلخ و شادی دارد و به مشکلات جامعه نقبی می‌زند.
برگ برنده: او در تازه‌ترین گفت وگویش درباره آلبوم جدیدش، تاکید کرده که این آلبوم متفاوت‌تر از آثار دیگرش است و مخاطب تصویر جدیدتری از او را در این اثر شاهد خواهد بود.
پاشنه آشیل: صادقی بعد از انتشار آلبوم «فقط گوش کن» روند نزولی در پیش داشته و حتی تک ترک‌هایی که از خود منتشر کرده، آثار شاخصی نبوده‌اند. یکی از ضعف‌های او در بخش انتخاب ملودی است. او چند سالی است که پیشرفت خاصی در حوزه ملودی نداشته است و به نظر می‌رسد بیشتر بر اساس سلیقه شخصی عمل کرده تا عقیده منتقدان آثارش. با این حساب باید منتظر ماند و دید آلبوم جدیدش می‌تواند او را به سال‌های اولیه دوران اوجش بازگرداند یا نه!

شلوغ بازی ممنوع!
حمید حامی
نام آلبوم: هنوز انتخاب نشده
بعد از حاشیه‌های فراوان و اتفاقاتی که بر سر توزیع آلبوم آخرش پیش آمد، تصمیم گرفت که برای همیشه از ایران مهاجرت کند. دل پُری داشت! تا همین دو سال پیش هرکس برای مصاحبه بهش زنگ می‌زد، اصلا حال و اوضاع خوبی نداشت و مدام از وضعیت موسیقی پاپ ابراز گله می‌کرد! تازه مدتی است که یه کم سر حال آمده و کنسرت می‌گذارد. حامی خواننده خوش اخلاق و حرفه ای است و همیشه سعی کرده از تولید آثار سخیف و تاریخ مصرف دار فاصله بگیرد. او که بعد از انتشار آلبوم«یه لحظه عاشق شو» فعالیت کمتری در موسیقی داشت و به دلیل اختلافات مالی با شرکت ایران گام، تصمیم گرفته بود که برای همیشه قید خوانندگی را در ایران بزند، مدتی است در تلاطم تولید آلبوم جدیدش و انجام مراحل پایانی آن است. حامی اوایل که کارش را در موسیقی شروع کرده بود، حسابی سر زبان‌ها بود و به‌عنوان یکی از خواننده‌‌های مطرح و صاحب سبک موسیقی شناخته می‌شد، اما با ورود خوانندگان نسل جدید پاپ، در محاق فراموشی سپرده شد.
دموی آلبوم: حامی هنوز اسم خاصی برای آلبوم جدیدش انتخاب نکرده، اما در تلاش است اثر جدیدش را بهمن ماه وارد بازار موسیقی کند. آلبوم جدید حمید حامی ۸ الی ۱۰ قطعه دارد و طبق شنیده‌ها تمامی ملودی‌ها، توسط خود حامی تنظیم شده‌اند.
برگ برنده: بازگشت دوباره حامی به موسیقی پاپ و همچنین همکاری مجدد او با افشین یداللهی، بابک صحرایی، یغما گلرویی، محمدرضا چراغعلی و بامداد بیات می‌تواند نوید بخش اتفاق خوبی در فضای یکنواخت و تکراری موسیقی پاپ باشد.
پاشنه آشیل: جدیدترین آلبوم حامی هیچ تهیه‌کننده‌ای ندارد و فقط یک اسپانسر مالی از آن حمایت می‌کند. او باید در این آلبوم تمرکز بیشتری بر روی معرفی آلبومش بگذارد، چون اغلب آلبوم‌های حامی در بخش تبلیغات با محدودیت مواجه می‌شوند.

باز بارون داره می‌خوره رو چترامون
میثم ابراهیمی
نام آلبوم: تیک
میثم ابراهیمی خوانندگی را از دوران نوجوانی شروع کرد. او با آلبوم «تگرگ» میان مخاطبان شناخته شد و با اجرای تیتراژ سریال«دردسرهای عظیم» و تیتراژهای متعدد برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی به محبوبیت رسید. همکاری او با پازل بند و انتشار قطعات ریتمیک و عاشقانه در فضایی متفاوت، اتفاق تازه‌ای را در موسیقی پاپ خلق کرد.
دموی آلبوم: ابراهیمی حال و هوای آلبوم جدیدش را از لحاظ ملودی و تنظیم، متفاوت‌تر از دو اثر قبلی خود می‌داند. اکثر ترانه‌های این آلبوم را مهرزاد امیرخانی سروده و در بخش‌های دیگر آن، حضور محمد علیزاده و یوسف زمانی به‌عنوان همکار از طرف ابراهیمی تأیید شده است. آلبوم جدید او با عنوان تیک قرار است از آذر ماه وارد بازار موسیقی کشور شود.
برگ برنده: نقطه قوت ابراهیمی در اجرای آهنگ‌های عاشقانه‌ای است که گام بالایی دارند و اوج می‌گیرند. ابراهیمی اگر در این آلبوم سراغ فضاهای ریتمیک تازه‌ای نیز برود، می‌تواند جای خیلی ازخواننده‌های مطرح که الکی گنده شده‌اند را بگیرد.
پاشنه آشیل: حضور نداشتن پازل بند در این آلبوم که بدون شک یکی از دلایل موفقیت آلبوم‌های قبلی ابراهیمی بود، یکی از خلاهای مهم اثر جدید ابراهیمی می‌تواند باشد.

کمی متفاوت
مهدی یراحی

نام آلبوم: آینه قدی
مهدی یراحی را با صدای سوزناکش که از جنوبی‌بودنش می‌آید می‌شناسیم. بهترین قطعاتی که او تا به حال خوانده برای برنامه «ماه عسل» است و به خاطر آن قطعات هم کلی هوادار پیدا کرد. او با ترانه «منو رها کن» در برنامه «شب شیشه‌ای» رضا رشیدپور شناخته شد و در ادامه با تیتراژخوانی برنامه‌های مختلف تلویزیونی اسم و رسم پیدا کرد. «منو رها کن» اولین آلبوم او بود و دومین آلبومش، «امپراطور» برای یراحی یک حرکت رو به جلو و یک سکوی پرتاب بود. خواننده آلبوم‌های موفق «امپراطور» و «مثل مجسمه»، امسال برای تیتراژ پایانی برنامه ماه عسل تک آهنگ نگو نگفتی را تدارک دیده بود که در لحظات آخر و به دلایل نامعلوم از انتشار این قطعه جلوگیری شد. اما یراحی تصمیم به انتشار این کار در صفحات شخصی خودش و فضای مجازی رفت و اتفاقا با استقبال بسیار خوبی از جانب شنوندگان مواجه شد. او این روز‌ها به شدت درگیر کار بر روی آلبوم چهارم خود است. آلبومی که طبق گفته خودش نزدیک‌ترین آثار به ایده آل‌های خودش در آن جای دارند.
دموی آلبوم: «آینه‌ قدی» نام چهارمین آلبوم رسمی مهدی یراحی که توسط یک تیم قوی و کاملا حرفه‌ای در حال تولید است. البته هنوز در مورد عوامل تولید این آلبوم خبری از طرف یراحی و نزدیکان او ارائه نشده است، اما با توجه به عوامل آلبوم‌های قبلی این خواننده، حضور چند ترانه‌سرا و تنظیم‌کننده سرشناس در این آلبوم قابل حدس است. «آینه قدی» درنهایت تا قبل از عید نوروز روانه بازار می‌شود.
برگ برنده: فضای متفاوت و نرفتن به سمت ملودی‌های تکراری یکی از نقاط قوت آلبوم‌های یراحی است. پیش بینی می‌شود که این موضوع در این آلبوم هم از جانب یراحی و همکاران همیشگی او رعایت شده باشد.
پاشنه آشیل: یراحی آلبوم به آلبوم پیشرفت می‌کند و به نظر مشکلی در اثر جدید او دیده نشود.

یادم تو را فراموش
محمد علیزاده
نام آلبوم: هنوز انتخاب نشده
نسل دهه ۵۰ و ۶۰ ارتباط خاصی با ترانه‌ها و جنس صدای او بر قرار می‌کنند. ترانه‌های او هم هیت و شاد است و هم معناگرا. شاید یکی از ویژگی‌های ممتاز آلبوم‌های او این باشد که ترانه‌های احساسی‌اش را خودش به‌عنوان کسی که صاحب اثر است می‌نویسد. علیزاده به دلیل وسواس زیادی که دارد هرچند سال یک‌بار آلبوم تولید می‌کند. آخرین آلبوم او «دلت بامنه» حدود چهار سال پیش منتشر شد. علیزاده در طول این مدت، زمان خود را به گذاشتن کنسرت و خواندن تیتراژ برای سریال‌های تلویزیونی اختصاص داد. آلبوم جدید او رکود طولانی فاصله میان آلبوم‌هایش را شکسته است!
دموی آلبوم: نام آلبوم فعلا سکرت است و علیزاده هنوز اسم آن را جایی لو نداده. این آلبوم که قرار بود از ماه مبارک رمضان روانه بازار موسیقی شود، به علت طولانی شدن مراحل تولید، بعد از ماه صفر منتشر می‌شود. علیزاده آلبومش را به تهیه‌کنندگی صدرالدین حسین‌خانی و به همت شرکت ایران‌گام منتشر خواهد کرد. همچنین برای این آلبوم حدود سه سال وقت و انرژی صرف شده است و شهاب‌ اکبری و میلاد ترابی نیز در این پروژه نقش مهمی دارند.
برگ برنده: خیلی‌ها که از نزدیک علیزاده را می‌شناسند و در جریان تولید آلبوم جدید علیزاده هستند معتقدند که آلبوم اخیر او به لحاظ ترانه و آهنگسازی و تنظیم با آثار قبلی این خواننده جوان تفاوت‌های زیادی دارد و نسبت به آن‌ها قوی‌تر است.
پاشنه آشیل: حساسیت بیش از اندازه علیزاده در تولید آلبوم‌هایش باعث شده که کیفیت آثارش نسبت به گذشته بالا برود. تنها ایرادی که بر کارهای او وارد است، تعداد اندک قطعات در آلبوم‌هایش است.

اتفاقیه که گاهی نمی‌افته و می‌افته
گروه سون
نام آلبوم: هنوز انتخاب نشده
در ایران معمولا باندها و گروه‌های موسیقی عمر و دوام کمتری دارند. برای همین تنها یک‌سری از باندهای موسیقی بودند که همچنان توانستند کار تیمی خود را جلو ببرند. سون یکی از گروه‌های موسیقی پاپ است که از سال ۷۶ توسط امیر قنادی، آرش قنادی و کیارش پوزشی فعالیتش را آغاز کرد و آرام آرام خودش را در دل همه جا کرد. اجرای تیتراژ پایانی سریال پرطرفدار «زمانه» به کارگردانی حسن فتحی از جمله کارهای ارائه شده این گروه جوان‌پسند طی سال‌های اخیر است.
دموی آلبوم: گروه موسیقی «سون» آذرماه سال جاری جدیدترین آلبوم رسمی خود که هنوز نام آن انتخاب نشده است، منتشر خواهد کرد. این گروه پاپ معمولا کم‌کار است و با وجود آن‌که بیش از یک دهه از شکل‌گیری آن می‌گذرد، تاکنون فقط دو آلبوم به بازار موسیقی ارائه داده. این آلبوم ۱۲ قطعه دارد و ترانه‌های آن را علی‌رضا پیروزی سروده است، هم‌چنین امیر قنادی به عنوان آهنگساز و آرش قنادی و کیارش پوزشی نیز تنظیم قطعات آلبوم را برعهده دارند. علاوه بر آن گروه موسیقی سون چند ویدئو به کارگردانی برادران بوشهری تهیه کرده که قبل، بعد یا همزمان با انتشار آلبوم در اختیار مخاطبان موسیقی پاپ قرار خواهند گرفت.
برگ برنده: به نظر می‌رسد که آلبوم به لحاظ کیفی در سطح آلبوم اول این گروه(دوست دارم) باشد.
پاشنه آشیل: ممکن است ملودی بخشی از قطعات مانند آلبوم دوم این گروه، زیاد مخاطب‌پسند نباشد.

شماره ۶۸۴

 

برچسب ها:
نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟