تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۲/۰۵ - ۰۷:۱۷ | کد خبر : 2358

باید شکست سنگین فصل قبل را جبران میکردیم

گفت‌وگو با سیدمهدی رحمتی درباره جنجال در دربی۸۴ مهدی شریفی حالا که مدتی از دربی ۸۴ گذشته است، حدس می‌زدیم شاید بازیکنان پس از دربی آرام‌تر شده‌اند و می‌شود از آن‌ها صحبت‌های منطقی شنید. اما بازیکنان استقلال و پرسپولیس ظاهرا نه فقط در دربی‌ها، بلکه پس از دربی‌ها هم هم‌چنان همان تقابل‌ها را دارند. سیدمهدی […]

گفت‌وگو با سیدمهدی رحمتی درباره جنجال در دربی۸۴

مهدی شریفی
حالا که مدتی از دربی ۸۴ گذشته است، حدس می‌زدیم شاید بازیکنان پس از دربی آرام‌تر شده‌اند و می‌شود از آن‌ها صحبت‌های منطقی شنید. اما بازیکنان استقلال و پرسپولیس ظاهرا نه فقط در دربی‌ها، بلکه پس از دربی‌ها هم هم‌چنان همان تقابل‌ها را دارند. سیدمهدی رحمتی دروازه‌بان استقلال که با جنجال پایان بازی باعث شد تا استقلال هم ۱۰ نفره شود و هم این‌که به علیرضا منصوریان بابت ثانیه‌های باقی‌مانده تا پایان بازی شوک وارد شود،‌ درباره دربی و اتفاق‌هایی که در آن افتاد، صحبت کرده است. گفت‌وگو با او را بخوانید، درحالی‌که به نظر می‌رسد سید هم‌چنان در تب و تاب دربی ۸۴ است.

از این‌که استقلال دربی را برده حسابی خوشحالی و خوشحالی‌ات را در پایان بازی نشان دادی…
خوشحالی که می‌توانم بکنم؟ نمی‌توانم؟
بالاخره پس از پنج سال استقلال توانست پرسپولیس را شکست دهد…
من می‌خواهم از همه هوادارانمان تشکر کنم. با این‌که بلیت‌های طرفدارانمان را به پرسپولیسی‌ها فروخته بودند، اما همان‌ها در ورزشگاه به جای آن‌هایی که نیامده بودند، توان گذاشتند و ما را تشویق کردند. حمایت آن‌ها باعث شد که چنین نتیجه‌ای به دست بیاید. همیشه پشت و پناه ما بوده‌اند و خوشحالم که به قول سال گذشته‌ام به آن‌ها عمل کردم.
قول سال گذشته یا قول فصل گذشته؟
قول فصل گذشته درست است. در همان بازی که چهار گل از پرسپولیس خوردیم، من وعده دادم که به‌زودی این باخت را جبران خواهیم کرد.
البته جبران باخت شاید با چهار گل استقلالی‌ها را بیشتر راضی می‌کرد یا این‌که مثلا اختلاف دو گل حفظ می‌شد…
ما پنج سال بود پرسپولیس را نبرده بودیم. به همین دلیل است که من از هواداران تشکر می‌کنم. آن‌ها در شرایط سخت همیشه پشت ما بودند و خوشحالم که به قولی که سال گذشته پس از باخت مقابل پرسپولیس داده بودم، عمل کردیم. در دربی هم می‌توانستیم بیشتر از سه گل به پرسپولیس بزنیم، اما با توجه به این‌که توان بدنی بازیکنان به‌خاطر بازی سنگین مقابل السد قطر زیاد بالا نبود،‌ نتوانستیم در نیمه دوم مثل نیمه اول باشیم.
ظاهرا گفته بودی که باید بازی با برتری سه بر یک به سود استقلال به پایان می‌رسید…
باید سه بر یک می‌بردیم، اما یک‌سری اتفاقات دست به دست هم داد که پرسپولیس گل دوم را هم بزند.
تو خودت را در این‌باره مقصر نمی‌دانی؟
من؟ نه.
اما تو خودت را زمین زدی و بعد آن ماجراها شروع شد…
من خودم را زمین نزدم. من مصدوم شده بودم. شما صحنه‌های آن لحظات را دوباره ببینید.
درگیری‌ات با سیدجلال اگر صورت نمی‌گرفت، شاید استقلال گل سوم را نمی‌خورد…
ببینید قبل از این‌که من درباره دلایل این اتفاق صحبت کنم، می‌خواهم بگویم که سیدجلال حسینی دوست خوب من است که پنج سال در تیم ملی هم‌اتاق بودیم.
این هم درست مثل ماجرای شام مشترک قبل از دربی بود. همیشه می‌گویید با هم دوست هستید، اما درنهایت اتفاق دیگری می‌افتد…
با این مسائلی که شما می‌گویید کاری ندارم، اما سیدجلال حسینی با آرنج به پشت من زد و من هم فقط به او گفتم چرا با نامردی می‌زنی؟
دقیقا همین را گفتی؟
بله، می‌توانید از روی فیلم لب‌خوانی کنید. آیا چیزی که من گفتم ناسزاست؟ فحش است؟ ‌بد و بیراه است؟ اصلا به شکل گل دوم پرسپولیس نگاه کنید. اصلا مشخص است که این گل صددرصد خطا بود. من آقای فغانی را دوست دارم و نمی‌خواهم در مورد او صحبت کنم، چون می‌دانم او در جاهایی قضاوت کرده که من هیچ‌وقت نمی‌توانم در فینال آن جام‌ها بازی کنم، اما به نظر من شرایط دربی فرق دارد.
منظورت این است که اخراجت اشتباه بود؟
بهتر بود که در گل دوم، اول جلال حسینی را اخراج می‌کرد و بعد من را. در اواخر مسابقه می‌خواستم به سبک پرسپولیسی‌ها وقت تلف کنم، اما طارمی آمد و گفت که جان بچه‌هایت از روی زمین بلند شو و من آن را قبول کردم و بلند شدم، اما من را زدند.
منظورت در دربی‌های گذشته است؟
بله، در دربی‌های گذشته در اواخر بازی وقت تلف می‌کردند. بروید و فیلم بازی‌های آن دربی‌ها را نگاه کنید.
مثل این‌که به گزارش فردوسی‌پور هم گیر داده بودی…
عادل هم دوست من است، اما می‌دانم که دوست نداشت استقلال برنده بازی شود. به نظر بهتر است با گرایش‌های رنگی گزارش نکند.
لحن گزارشش این‌طور نشان نمی‌داد، ‌روی گل دوم و سوم حسابی داد و هوار کرد…
به نظر من فردوسی‌پور دنبال این بود که مسائل گذشته را زنده کند. به نظر من فغانی داوری است که دوست دارد در چنین بازی‌های مهمی کارت‌های زرد و قرمز نشان دهد. عادل که نباید همین‌طور کارهای او را تایید کند.
برسیم به ماجرای سیدجلال، کاپیتان پرسپولیس گفته رحمتی پس از اخراج به وسط زمین آمده و به همه توهین کرد، راست می‌گفت؟
باز هم تکرار می‌کنم که سید رفیق و هم‌اتاق من است و هرچه بگوید دستش درد نکند، روز دربی گفتم الان هم می‌گویم، از این به بعد یک سوت هم به سیدجلال حسینی بدهند تا او هم داور شود. من به کسی فحش و بد و بیراه نگفتم. گفته بودم که همه روی سرم می‌ریختند.
خودت خواستی سیدمجید حسینی دروازه‌بان استقلال شود؟
نه، من نخواستم علیرضا منصوریان تشخیص داد. دلیلش هم این بود که بعضی وقت‌ها سیدمجید در تمرین‌ها گلر می‌شود و خوب هم گلری می‌کند. به همین دلیل بود که منصوریان صلاح دید او در دقایق پایانی جای من بازی کند.
فکر می‌کنی استقلال از بحران خارج شده؟
با چهار برد پشت سر هم در لیگ برتر و شکست دادن السد با ژاوی بحران دیگر برای استقلال معنی ندارد. سال گذشته هواداران ما با باخت مقابل پرسپولیس تحقیر شده بودند و با این پیروزی شاید تا حدی توانستیم آن باخت را جبران کنیم. من البته می‌گویم سنگینی باخت قبلی هنوز وجود دارد و ای کاش ما هم دیروز چهار گل می‌زدیم. اصلا پنج گل- شش گل! اما خدا را شکر که طلسم پنج ساله نبردن پرسپولیس شکسته شد.

شماره ۶۹۸

 

برچسب ها:
نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟