تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۲۴ - ۰۶:۵۶ | کد خبر : 784

روز جهانی نقطه

۱۵ سپتامبر روز بین المللی “نقطه” است، روز جهانی جشن گرفتن خلاقیت، جسارت و همکاری. این روز از ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۹ هنگامی که یک آموزگار  داستان نقطه اثر کلاسیک پیتر اچ رینولدز را به دانش آموزانش معرفی کرد، آغاز شد. نقطه داستان آموزگاری است که به دانش آموزش کمک می کند تا شجاعت این را پیدا […]

۱۵ سپتامبر روز بین المللی “نقطه” است، روز جهانی جشن گرفتن خلاقیت، جسارت و همکاری. این روز از ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۹ هنگامی که یک آموزگار  داستان نقطه اثر کلاسیک پیتر اچ رینولدز را به دانش آموزانش معرفی کرد، آغاز شد.

نقطه داستان آموزگاری است که به دانش آموزش کمک می کند تا شجاعت این را پیدا کند که “فقط یک خط یا علامت بکشد”. در روز بین المللی نقطه این پیام  داستان گسترش پیدا می کند و الهام بخش افراد بیشتری می شود. داستانی که بر روی یک کاغذ آغاز شد اکنون به مردم سراسر دنیا و در هر سنی کمک می کند تا قدرت و پتانسیل خلاقیت را دوباره کشف کنند.

رینولدز همیشه در پاسخ به کودکانی که از او درباره کتاب مورد علاقه اش می پرسند، از کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی رولد دال به عنوان دومین کتاب محبوب خود نام می برد. او سپس یک دفترچه سفید و نانوشته را از کیفش بیرون می کشد و رو به کودکان می گوید: “این محبوبترین کتاب من است. ” او می گوید: کمی طول می کشد تا کودکان منظور من را درک کنند. سپس من به ان ها می گویم این دفترچه می تواند جایی برای هنرنمایی و داستان سرایی شما باشد. این می تواند هر چیزی باشد که شما دوست دارید. زندگی شما یک کتاب نانوشته است و شما می توانید یا خودتان داستان خود را بنویسید یا دیگری این کار را خواهد کرد.”

همان طور که پیتر رینولدز می گوید داستان “نقطه” استعاره ای از آغاز است، شروع به نوشتن یک کتاب، شروع یک شغل تازه، آغاز یک رابطه جدید. از دیدگاه او نقطه به معنای هر گونه ای ماجراجویی جدید است.

برچسب ها:
نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟