تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۰:۰۳ | کد خبر : 7106

صداوسیما حرف‌هایم را سانسور کرد

گفت‌وگو با وریا غفوری درباره وضعیت تیم ملی و باشگاه استقلال فرید دانش‌فر ماجراهای دنیای فوتبال هیچ‌گاه محدود به آن مستطیل سبز نشده. همیشه قصه‌ای بوده، کسی بوده که از آن چهارچوب بیرون بزند و قصه‌ای تازه را بسازد؛ آن‌جا دیگر رنگ‌ها کنار می‌روند و فرقی نمی‌کند او پیراهن چه تیمی را بر تن دارد. […]

گفت‌وگو با وریا غفوری درباره وضعیت تیم ملی و باشگاه استقلال

فرید دانش‌فر

ماجراهای دنیای فوتبال هیچ‌گاه محدود به آن مستطیل سبز نشده. همیشه قصه‌ای بوده، کسی بوده که از آن چهارچوب بیرون بزند و قصه‌ای تازه را بسازد؛ آن‌جا دیگر رنگ‌ها کنار می‌روند و فرقی نمی‌کند او پیراهن چه تیمی را بر تن دارد. وریا غفوری را نمی‌شود دوست نداشت؛ چه آن موقع که غیرتش به تیم را با آن شادی گل جالب جشن می‌گیرد، چه وقتی که از «دختر آبی» یاد می‌کند. صحبت کوتاهی داشتیم با او درباره وضعیت تیم ملی و باشگاه استقلال. این چند وقت اخیر،‌ فوتبال ما درگیر مسائل و حاشیه‌های مختلفی شده، اما وریا غفوری قبول کرد چند دقیقه‌ای با ما گفت‌وگو کند.

بگذار از تیم ملی شروع کنیم. تیم ملی در شرایطی است که خطر صعود نکردن به مرحله بعد تیم را تهدید می‌کند. در این اوضاع ویلموتس هم تیم را ترک کرد. خطر حذف تیم ملی را چقدر جدی می‌بینی و چقدر امید داری که اوضاع تیم روبه‌راه شود؟
بله، متاسفانه تیم ملی شرایط خوبی ندارد و اتفاقات قبل از بازی با عراق ضربه‌ای بزرگ به عملکرد تیم ملی زد و حالا شرایط خیلی سخت شده برای صعود. واقعا این موقعیت باید از سوی تمام افراد مجموعه تیم ملی جدی گرفته شود.
سردار آزمون در گفت‌وگویی اشاره کرد که برخی بازیکن‌ها با حضور ویلموتس روی نیمکت تیم ملی موافق نبودند. تو هم جزو آن گروه بودی؟ و رفتن ویلموتس را مثبت می‌بینی؟
نه، بنده به‌هیچ‌وجه در جریان این موضوعات نبودم و اینک هم نظری راجع به این تغییرات ندارم، چون تصمیم مهم روزی باید گرفته می‌شد که می‌خواستند جانشین آقای کی‌روش را انتخاب کنند. نظر شخصی بنده این بود که جانشین آقای کی‌روش حداقل باید در حد ایشان می‌بود، چون به‌راستی آقای کی‌روش مربی بزرگی بود.
مشابه این اتفاق برای پرسپولیس و استقلال هم افتاد. رفتنِ استراماچونی وضعیت را برای استقلالی که داشت دوباره پا می‌گرفت، سخت کرد. فکر می‌کنی مجیدی بتواند پا جای پای استرا بگذارد؟
بله، اتفاق تلخی بود. رفتن آقای استراماچونی که به تیم استقلال ضربه زد و متاسفانه تیم استقلال ضرر بزرگی کرد. اما این اتفاقات و تحولات مربوط به گذشته است و نمی‌خواهم بهشان بپردازم. الان هم آقای مجیدی قبول مسئولیت کردند که امیدوارم موفق شوند. من هم به عنوان بازیکن تلاش خودم را دو چندان می‌کنم که این مهم محقق شود.
برسیم به برخی حاشیه‌ها. در گفت‌وگو با خبرنگارها گفتی که با تلویزیون صحبت نمی‌کنی، اما نگفتی چرا. دلیل مصاحبه نکردنت چه بود؟
نمی‌خواهم وارد این بحث صداوسیما شوم، ولی خیلی جزئی بهتان می‌گویم به دلیل تحریف و سانسور مصاحبه، از صحبت کردن با آن‌ها سر باز زدم.
خودت تلویزیون تماشا می‌کنی؟!
خیلی کم، فقط بازی‌های فوتبال.
از کدام برنامه تلویزیونی بدت می‌آید؟!
چون پی‌گیر برنامه‌هایش نیستم و نمی‌بینم، نظر خاصی هم ندارم.
نگران نیستی مواضع اجتماعی و برخی صحبت‌هایت، خودت و تیم را به حاشیه بکشاند؟
بله، تصمیم دارم کل تمرکزم را روی تیم و مسائل درون تیمی بگذارم، چون با تمام وجود دوست دارم امسال ما قهرمان لیگ شویم.
بعضی‌ها به خاطر مواضع اجتماعی که می‌گیری، تو را با بازیکنانی نظیر دکتر سوکراتس مقایسه می‌کنند. نظرت در این رابطه چیست؟
خب، مردم و هواداران فوتبال، به‌ویژه استقلالی‌های عزیز، همیشه به بنده لطف داشتند و من قدردانشان هستم و این مقایسه هم از لطفی است که به من دارند.
تا حالا پیش آمده با خودت بگویی وقتی اکثر فوتبالیست‌ها سکوت می‌کنند، چرا من درباره بعضی مسائل اظهار نظر کنم و برای خودم دردسر درست کنم؟
همیشه درگیر فکر کردن به خیلی از مسائل خارج و داخل فوتبال هستم و اکثر درگیری‌های ذهنی‌ام مشکلات اجتماعی است. خیلی دوست دارم بتوانم به نوبه خودم و در حد توانم کمکی کنم.
تو از معدود بازیکن‌های استقلالی هستی که پرسپولیسی‌ها هم دوستت دارند. فکر می‌کنی دلیل این احترام چیست؟
این از لطف هواداران فوتبال است و من قدردانشان هستم. ولی جواب این سوال را بهتر است مردم عزیز بدهند.
مصاحبه را با یک سوال فانتزی تمام می‌کنم. اگر می‌توانستی از بین تمام بازی‌های تاریخ فوتبال، نتیجه یک بازی را عوض کنی، کدام بازی را انتخاب می‌کردی؟!
بازی ایران و عراق در جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا.
تشکر می‌کنم که در این شرایط با ما گفت‌وگو کردی.

برچسب ها:
نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟