تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۱/۲۲ - ۰۸:۵۲ | کد خبر : 8872

تصویرسازی کتاب «بازار خودفروشی»

ویلیام تکری، با معیارهای ادبیات مدرن، نویسنده بزرگی به حساب نمی‌رود. نوشته‌هایش پر است از زیاده‌گویی، اتفاقات غیردراماتیک و کلیشه. و اتفاقا همین اصلی‌ترین سوال درباره اوست. چرا نویسنده‌ای با این ضعف‌های آشکار می‌تواند تا این اندازه محبوب باشد و در دنیای امروز خواننده پیدا کند؟ پاسخ را احتمالا باید در دیدگاه انتقادی، کنایه‌آلود و […]

ویلیام تکری، با معیارهای ادبیات مدرن، نویسنده بزرگی به حساب نمی‌رود. نوشته‌هایش پر است از زیاده‌گویی، اتفاقات غیردراماتیک و کلیشه. و اتفاقا همین اصلی‌ترین سوال درباره اوست. چرا نویسنده‌ای با این ضعف‌های آشکار می‌تواند تا این اندازه محبوب باشد و در دنیای امروز خواننده پیدا کند؟ پاسخ را احتمالا باید در دیدگاه انتقادی، کنایه‌آلود و طنازانه او نسبت به دنیایی پیدا کرد که آن را روایت می‌کند. خانواده ملاکان و اشراف انگلیسی دو قرن پیش. دنیایی سرشار از تنبلی، ملال، ادا و اطوارهای قالبی لازم‌الاجرا و… تکری از معدود نویسندگان آن دوره بود که متوجه پوچی و عقب‌ماندگی این دنیای پرتجمل شده بود. تصاویری که خود تکری برای معروف‌ترین نوشته‌اش «بازار خودفروشی» نوشته است، به‌خوبی می‌تواند مضحکه بودن زیست آن طبقه را در چشمان او معلوم کند.

برچسب ها:
نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟