تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۲۰ - ۱۵:۰۸ | کد خبر : 749

پول را نشسته بخورید!

محمدعلی مومنی ما رفته‌ایم با FATF توافق کرده‌ایم که کمتر آب مصرف کنیم. چه گیری کرده‌ایم ما. هی باید برویم سرچ کنیم ببینم FATF چیست؟! NPT چیست؟MP3 چیست؟ حالا حرف در نیاورید که FATF «اتحادیه صرفه‌جویی در مصرف آب» است‌ها. بعد یک عده شاکی می‌شوند که اصلا به خارجی‌ها چه ربطی دارد که ما آب […]

محمدعلی مومنی

ما رفته‌ایم با FATF توافق کرده‌ایم که کمتر آب مصرف کنیم. چه گیری کرده‌ایم ما. هی باید برویم سرچ کنیم ببینم FATF چیست؟! NPT چیست؟MP3 چیست؟
حالا حرف در نیاورید که FATF «اتحادیه صرفه‌جویی در مصرف آب» است‌ها. بعد یک عده شاکی می‌شوند که اصلا به خارجی‌ها چه ربطی دارد که ما آب زیاد مصرف می‌کنیم؟! آب خودمان است، دوست داریم تا آخرین قطره‌اش را بریزیم توی سد گتوند. حرفیه؟!
یک عده نشسته‌اند که ما دو تا کلمه خارجی بگذاریم کنار هم که اینها هی شاکی بشوند. ما حتی یک بار چند تا حرف الکی کنار هم گذاشتیم و گفتیم پیوستیم به اینها. اگر بدانید چه الم شنگه‌ای شد.

مثلا یکبار نوشتیم «ایران به GPS پیوست. ایران به BBD پیوست. ایران به H2O پیوست. ایران به PVC پیوست.
خلاصه اینکه حرف در نیاورید. این FATF «اتحادیه بین‌المللی مبارزه با پولشویی» است. ما هر سال به‌جز اینکه آب عمق هزار متری عمق زمین را صرف کاشتن بادمجان دلمه‌ای، خیار چنبر، سنجد، سیب‌زمینی انتخاباتی، پر کردن «گتوند» اولین سد آب شور جهان، آب‌بازی و آبیاری آسفالت خیابان می‌کنیم، کلی هم صرف شست‌وشوی پول می‌کنیم.

چون ما ایرانی‌ها می‌گوییم پول عین چرک کف دست است و دوست داریم که پول تمیز و سالم به خانه ببریم. حتی اگر بخواهیم پول کسی را هم بخوریم، اول می‌شوییم. بعد خیلی تر و تمیز می‌خوریم.
ما هر هفته پول‌هایمان را به حمام می‌بریم، کیسه می‌کشیم، لیف صابون می‌زنیم، و پس از سنگ پا کشیدن به این سرمایه ملی، آن را شست‌وشو داده و می‌دهیم بیرون.

حالا از این به بعد هر کس پول شست‌وشو کند، آب خانه‌شان قطع می‌شود که دیگر خودش را هم نتواند شست‌وشو کند.
حالا قرار است ما کمتر پول بشوییم. این حرف را روزی صد بار همین سازمان آب و فاضلاب کشور هم می‌زند که «آب هست، اما کم است.» اصلا شما فرض کن، بانک مرکزی با همین سازمان آب و فاضلاب توافق کرده. اصلا فرض کن آقای حدادعادل به حروف اختصاری FATF هم رحم نکرده و معادل فارسی‌اش به جای «اتحادیه بین‌المللی مبارزه با پولشویی» شده «سازمان آب و فاضلاب کشور»
امیدوارم این شفاف‌سازی به کار آقای نقوی حسینی هم آمده باشد. نه که حمید رسایی و زاکانی و بذرپاش این دوره در مجلس حضور ندارند، بار همه دلواپسی‌ها افتاده به گردن آقای نقوی.
نقوی جان! در مصرف آب صرفه‌جویی کنید!

برچسب ها:
نوشته هایی دیگر از همین نویسنده: 40cheragh

نظر شما

دیگه چی داری اینجا؟